Show simple item record

dc.contributor.advisorLokmane, Ilze
dc.contributor.authorMellupa, Klinta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:06:47Z
dc.date.available2021-07-02T01:06:47Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83105
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56097
dc.description.abstractBakalaura darbā "Videospēļu anglismu gramatiskā adaptēšanās latviešu valodā" uzmanība pievērsta tam, kā adaptējas anglismi videospēļu spēlētāju sarunvalodā. Darba mērķis ir izpētīt videospēļu spēlētāju sarunvalodas anglismu spēju adaptēties un adaptēšanās tendences latviešu valodā. Lai īstenotu darba mērķi, veikti šādi darba uzdevumi: pētīta videospēļu valoda un aizguvumu adaptēšanās, noteiktas sarunvalodas galvenās pazīmes, vākti dati, ierakstot sarunas videospēļu spēlēšanas brīdī, ekcerpēti un klasificēti anglismi. Secināts, ka aizguvumi sistēmiski iekļauti nepieciešamajās gramatiskajās kategorijās, lai gan vērojami izņēmumi; aizgūti tie vārdi, kuri ir gari, kuri nav tulkojami vai kuri ir ļoti bieži lietoti. Izmantotas divas sociālo zinātņu pētīšanas metodes — kvalitatīvā datu iegūšanas metode un datu analīzei kvalitatīvā kontentanalīze.
dc.description.abstractBachelor thesis “Gramatical adaptation of videogame anglicisms in Latvian” focuses on how the anglicisms adapt in colloquial speech of video game players. The aim is to study the ability of adaptation in colloquial speech of video game players and tendencies of adaptation in Latvian. Pursued tasks: study the language of video games and loan word adaptation, define key features of colloquial speech, collect data, excerpt and classify anglicisms. It is concluded that loan words are systematically included in the required grammatical categories, although there are exceptions; words are borrowed if they are long in Latvian, if they cannot be translated, or they are used very often. Two social science research methods have been used - a qualitative data acquisition method and a qualitative content analysis for data analysis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiloloģija
dc.subjectVideospēles
dc.subjectAnglismi
dc.subjectAizguvumi
dc.subjectSarunvaloda
dc.subjectGramatiskā adaptēšanās
dc.titleVideospēļu anglismu gramatiskā adaptēšanās latviešu valodā
dc.title.alternativeGrammatical adaptation of videogame anglicisms in Latvian
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record