Receptīvo un produktīvo prasmju attīstība vācu valodas kā svešvalodas stundās iesācējiem
Autor
Skulme, Marta Arta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Blumberga, Ieva
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mūsdienās labas svešvalodu zināšanas var būt par iemeslu labāka darba iegūšanai, kā arī iespēju virzīties pa karjeras kāpnēm. Cilvēks ar bagātu valodu var strādāt pilnvērtīgāk un var izskatīt darba piedāvājumus ne tikai Latvijā bet arī citās valstīs. Lai spētu pilnvētīgi apgūt valodas pamatus ir jāizpēta, kuras apgūšanas metodes ir efektīvākas. Valodas kompetence svešvalodu apguvē tiek attīstīta četras galvenos aspektos– lasīšana, klausīšanās, rakstīšana un runāšana- kuri veido divas grupas. Šīs prasmes pielietojot darbā, ar dažādu uzdevumu palīdzību tiek izpētīts, kura no grupām –valodas uztveri un tekstveidi– ir efektīvāka valodas apguvei. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot kura no valodas pielietošanas spējām būtu efektīva valodas apguves procesā, un kā to attīstība ietekmētu svešvalodas apguvi. Nowadays, a good knowledge of foreign languages can be a reason to get a better job, as well as an opportunity to move up the career ladder. A person with a rich language can work more fully and can consider job offers not only in Latvia but also in other countries. In order to be able to fully master the basics of the language, it is necessary to study which learning methods are more effective. Language competence in foreign language learning is developed in four main aspects - reading, listening, writing and speaking - which form two groups. Applying these methods at work, with the help of various tasks and a questionnaire, it is investigated which of the groups -language perception and textual forms - is more effective for language learning. The aim of the bachelor's thesis is to find out which of the language application abilities would be effective in the language acquisition process, and how their development would affect the acquisition of a foreign language.