Sociālo mediju loma publiskajā diplomātijā: latviešu diasporu analīze
Author
Berga, Rovena
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Žaneta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Sociālo mediju loma publiskajā diplomātijā: latviešu diasporu analīze” pētīts, kā LR Ārlietu ministrija izmanto sociālos medijus, lai sasniegtu diasporu grupas ASV, Vācijā un Norvēģijā un kā latviešu diasporu organizācijas “Amerikas Latviešu apvienība”, “Latviešu Kopība Vācijā”, “Latviešu biedrība Norvēģijā” komunicē vēstījumus par LR proklamēšanas dienu sociālajos medijos. Teorētisko pamatu veido publiskās diplomātijas un sociālo mediju kā tās īstenošanas instrumenta teoriju iztirzājums. Empīrisko daļu veido kvalitatīvā kontentanalīze, pētot ziņu vēstījumus, un intervijas. Darbā secināts, ka visveiksmīgāk sociālos medijus kā publiskās diplomātijas instrumentu izmanto LR Ārlietu ministrija un “Amerikas Latviešu apvienība”. Kopumā vēstījumi ir līdzīgi - atšķirības ir ziņu intensitātē, lietojumā un aktivitātē. The bachelor’s thesis “Role of social media in public diplomacy: analysis of Latvian diaspora” analyses how the Ministry of Foreign Affairs (MFA) uses social media to reach diaspora groups in USA, Germany and Norway, and how the Latvian diaspora organisations “Amerikas Latviešu apvienība”, “Latviešu Kopība Vācijā”, “Latviešu biedrība Norvēģijā”' communicate messages about the Proclamation Day of Latvia on social media. Theoretical part is based on theories of public diplomacy and social media as an implementation instrument. Empirical research uses qualitative concessional analysis on messages of the posts, and interviews. It concludes that social media was used most successfully as a public diplomacy tool by the MFA and “American Latvian Association”. Overall messages are similar - differences are in intensity, usage and activity.