Kamišibai - Latvijas publisko bibliotēku pieredze
Author
Tarvāne, Endija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma “Kamišibai – Latvijas publisko bibliotēku pieredze” mērķis ir noskaidrot Latvijas publisko bibliotēku pieredzi kamišibai izmantošanā, jo plaši pieejamā informācija par to ir nepietiekama. Bakalaura darbs izstrādāts izmantojot pamatoto teoriju un kritiskā diskursa analīzes pieeju, analizējot iepriekš veiktus līdzīgas tematikas pētījumus, kas izstrādāti gan Latvijā, gan ārzemēs, veicot intervijas ar pētījuma dalībniekiem un analizējot dokumentus, izmantojot kvalitatīvo kontentanalīzi. Rezultātu un diskusijas daļā apkopoti un analizēti pētījuma laikā iegūtie dati par kamišibai izmantošanas iespējām un izveidota atbilstoša teorija. Rezultāti atspoguļo šī brīža situāciju par kamišibai izmantošanas biežumu, kādai auditorijai tas tiek pielietots, raksturoti labās prakses piemēri, kā arī apkopota informācija, kādam būtu jābūt veiksmīgam kamišibai stāstniekam un kā izvēlēties stāstus atbilstoši auditorijai. The aim of research “Kamishibai – the experience of Latvian public libraries” is to find out the experience of Latvian public libraries in using kamishibai, because of lack of information. The bachelor’s thesis is developed using the grounded theory and critical discourse analysis approach, analyzing previous research on similar topics, created both in Latvia and abroad, conducting interviews with research participants and analyzing documents using qualitative content analysis. In the results and discussion part, the data obtained during the research on the possibilities of using kamishibai are summarized and analyzed and an appropriate theory has been created. The results reflect the current situation regarding the frequency of use of kamishibai, for which audience it is applied, describe examples of good practice, as well as gather information about what a successful kamishibai storyteller should be and how to choose stories according to the audience.