Rīgas Centrālās bibliotēkas bērnu literatūras nodaļas lasītāju grāmatu izvēles kritēriji
Author
Kasara, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir uzzināt RCB un tās filiālbibliotēku Bērnu literatūras nodaļu lasītāju grāmatu izvēles kritērijus. Pētījuma teorētisko bāzi veido uzticama teorētiskā informācija, kas palīdz noskaidrot bērnu psiholoģiskās attīstības lomu grāmatu lasīšanas kontekstā un filozofijas virziens fenomenoloģija, kas skaidro indivīdu izpratni par kādu fenomenu. Pētījumā, mērķu sasniegšanai, tiek pielietotas divas pētniecības metodes - anketēšana un intervēšana. Anketēšana tiek izmantota, lai uzzinātu respondentu domas un viedokli konkrētos jautājumos. Intervija tiek veidota ar mērķi uzzināt detalizētāku informāciju par lasītāju grāmatu izvēles kritērijiem no bibliotekāru skatu punkta. Tika veiktas trīs intervijas, un anketas aizpildīja 100 respondenti. Pētījuma gaitā apstiprinājās sākotnēji izvirzītā hipotēze. RCB un tās filiālbibliotēku Bērnu literatūras nodaļu lasītāji grāmatu izvēles laikā apsver vairākus galvenos atlases kritērijus, un tie ir: grāmatas žanrs, vizuālais noformējums, grāmatas nosaukums un autors, tematika un atsauksmes. The aim of the bachelor's thesis is to find out the criteria for selecting books for readers of the Children's Literature Department of the RCB and its branch libraries. The theoretical basis of the research consists of reliable theoretical information that helps to clarify the role of children's psychological development in the context of reading books and the philosophical direction of phenomenology, which explains individuals' understanding of a phenomenon. In the research, two research methods are used to achieve the goals - questionnaire and interview. Questionnaires are used to find out respondents' thoughts and opinions on specific issues. The interview is designed to find out more detailed information about the criteria for selecting readers' books from the librarian's point of view. Three interviews were conducted and the questionnaires were completed by 100 respondents. The initial hypothesis was confirmed during the research. Readers of the Children's Literature Departments of the RCB and its affiliate libraries consider a number of key selection criteria when selecting books, including: book genre, visual design, book title and author, topics, and reviews.