Asins donoru rāmējums un sabiedrības realitātes konstruēšana, franču dokumentālajā filmā “Blood Business”
Autor
Elmere, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir Asins donoru rāmējums un sabiedrības realitātes konstruēšana, franču dokumentālajā filmā “Blood Business” un pētījuma problēma ir kā dokumentālās filmas attēlotais rāmējuma saturs par donoru un donoru centra īpašniekiem ietekmē sabiedrības realitātes konstruēšanu. Ar kontentanalīzi tiks uzskaitīts tas cik- bieži filmā attēlos konkrētās valsts asins donora centrus, un publiskos skandālus par asins pārliešanu. Darba mērķis ir izpētīt dokumentālās filmas „Asins bizness” rāmējumu- asins donoriem un donoru centra īpašniekiem, kā arī kā tiek uzraudzītas konkrētajā valstī asins iegūšana un uzglabāšana. Papildus tiks noskaidrots cik bieži dokumentālajā filmā attēlo konkrētās valsts asins pārliešanas publiskos skandālus. Darbs sastāv no trijām daļām – teorētiskās, metodoloģiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā aplūkotas šādās tēmas: asins pārliešanas vēsture no pacienta uz pacientu, tiks apskatīta asins banku un asins bankas pārliešanas pārraugošās institūcijas, kino kā kultūras industrija, dokumentālās filmas, kino efekti, populārā kultūra un sociāli kognitīvā teorija. Metodoloģijas daļā tiks apskatītas rāmējuma analīze, kvanitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze, kā arī semiotiskā analīze un fokusa grupas intervija. Savukārt empīriskajā daļā tiks attēloti iegūtie dati. Rezultātā tiks veidoti secinājumi. The theme of the bachleor’s thesis is Blood Donor framing and construction of public reality in the french documentary “Blood Business” and the research problem is how the contect of the framing about the donors and donor centres owners affects the construction of social reality. Content analysis will list how often the country’s blood donor centers will be portrayed in the film and the public blood transfusion scandals. The aim of the work is to study the frame of the documentary film “Blood business” for blood donors and donor center owners,as well as how the collection and storage of blood in a specific country is monitored. In addition, it will be clarifield how often the documentary film depicts the public blood transfusion scandals in particular country. The work consists of three parts- theoretical, methodological and empirical.The theoretical part consist of folowing topics:patient blood transfusion history, blood bank and suprevisiors, film culture industry, documentaries, film effects, popular culture and social cognitive theory. The methodology part will deal with the analysis of the framework,quantitative and qualitative content analysis,as well semiotic analysis and focus group interview. The empirical part will display the obtained data. As a result, conclusions will be drawn.