Show simple item record

dc.contributor.advisorFelcis, Renārs
dc.contributor.authorZaļkalne, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:21Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83134
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56279
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot, kādas ir rīdzinieku ilgtspējīgas preču iegādes iespējas un motivācija. Izvirzītā pētījuma problēma: kas spēj patērētāju motivēt iegādāties ilgtspējīgi ražotas preces, un, kāda ir šo preču pieejamība. Darbā tiks izmantota vērtību-pārliecību-normu teorija, aplūkots patēriņa jēdziens un tā ietekme uz vidi un sabiedrību, kā arī ilgtspējīga patēriņa, ilgtspējīgi ražotu preču un attīstības jēdzieni. Darba gaitā tika veiktas daļēji strukturētās intervijas ar patērētājiem, kas iegādājas un savā ikdienā patērē ilgtspējīgi ražotas preces, kā arī daļēji strukturēts novērojums beziepakojumu un mazumtirdzniecības veikalos. Rezultātā tika secināts, ka motivācija iegādāties ilgtspējīgi ražotas preces rodas no iegūtajām zināšanām par vides problēmām, savas rīcības apzināšanās par nodarītajām sekām uz vidi, kā arī vēlmes uzlabot vides kvalitāti. Ilgtspējīgi ražotu preču iegādes iespējas ir pietiekami plašas, jo šādas preces ir pieejamas gan beziepakojumu veikalos, lielākajos mazumtirdzniecības veikalos, gan interneta vidē, turklāt šo preču piedāvājums aizvien vairāk tiek attīstīts un paplašināts.
dc.description.abstractThe aim of the master's thesis is to find out what are the possibilities and motivation of citizens living in Riga to purchase goods sustainably. Research problem: what can motivate the consumer to buy sustainably produced goods, and what is the availability of these goods. The theory of values-beliefs-norms will be used in this thesis, the concept of consumption and its impact on the environment and society, as well as the concepts of sustainable consumption, sustainably produced goods and development will be considered. In the course of the thesis, semi-structured interviews were conducted with consumers who buy and consume sustainably produced goods on a daily basis, as well as a semi-structured observation in zero waste and retail stores. As a result, it was concluded that the motivation to buy sustainably produced goods arises from the acquired knowledge about environmental problems, awareness of the consequences of one's actions on the environment, as well as the desire to improve the quality of the environment. The opportunities to purchase sustainably produced goods are wide enough, as such goods are available in zero waste stores, major retail stores and on the Internet, in addition the supply of these goods is increasingly being developed and expanded.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectIlgtspējīgs patēriņš
dc.subjectIlgtspējīgi ražotas preces
dc.subjectMotivācija
dc.subjectPatēriņš
dc.titleRīdzinieku ilgtspējīgas preču iegādes iespējas un motivācija
dc.title.alternativeOpportunities and motivation for sustainable purchase of goods for citizens of Riga
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record