Zīmolu vizuālās identitātes uzturēšana to sociālo tīklu profilos: Latvijas Univeristātes un Rīgas Tehniskā universitātes piemēra analīze
Author
Kupica, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Zīmolu vizuālās identitātes uzturēšana to sociālo tīklu profilos: Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskā universitātes piemēra analīze”. Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot vai, kā un ar kādu mērķi zīmoli izveido un pielieto to vizuālās identitātes komunikācijai sociālajos tīklos – Instagram, Facebook – un to mājaslapās. Darba galvenā problēma - zīmolu vizuālo identitāšu praktiskais pielietojums zīmolu komunikācijai virtuālajā vidē. Konkrēti apskatītie piemēri - Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes zīmoli. Darba struktūru veido teorētiskā, metodoloģiskā un pētnieciskā daļa, kur teorijas daļā, tiek skaidrots par zīmolu, tā identitāti un zīmološanu, zīmolu un to vizuālo identitāti, kā arī to reprezentāciju, un zīmolu komunikāciju digitālajā vidē. Metodoloģiskajā daļā apskatīta kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze, intervija. Iegūtie dati liecina, ka zīmolu vizuālās identitātes vadlīnijas tiek izstrādātas, lai uzturētu vienotu zīmola vizuālo reprezentāciju, atšķirtos no konkurentiem un lai auditorijai zīmola radīto saturu padarītu viegli un ātri atpazīstamu. Zīmoli to vizuālās identitātes vadlīnijas sociālo tīklu komunikācijas ietvaros izmanto, lielākoties, kā logotipa lietojuma vadlīnijas, bet ņemot vērā arī vadlīnijās noteikto krāsu un burtveidolu lietojumu. The theme of the bachelor's thesis is "Maintaining the visual identity of brands in their social network profiles: an analysis of the example of the University of Latvia and Riga Technical University". The bachelor's thesis aims to find out whether, how and for what purpose brands create and apply their visual identity for communication on social networks - Instagram, Facebook - and their websites. The main problem of the work is the practical application of brand visual identities for brand communication in the virtual environment. Specific examples are the brands of the University of Latvia and Riga Technical University. The structure of the work consists of a theoretical, methodological, and research part, wherein the theory part, the brand, its identity and branding, brand identity, brand visual identity and their representation, as well as brand communication in the digital environment are explained. The methodological part deals with quantitative and qualitative content analysis, interviews. The data obtained indicate that guidelines for brand visual identity are designed to maintain a unified brand visual representation, to stand out from the competition, and to make brand-generated content easily and quickly recognizable to audiences. Brands use their visual identity guidelines for social network communication, for the most part, as guidelines for the brand's logo, but also taking into account the guidelines set out in the use of brand colors and fonts.