Latvijas lielāko ziņu portālu atkarība no sabiedrisko attiecību materiāliem
Author
Vīķe, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Kolāte, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir par divu Latvijas lielāko ziņu portālu atkarību no sabiedrisko attiecību materiāliem. Darba mērķi ir pētīt, cik saturisku lielu daļu no nacionālās informācijas aģentūras Leta pieejamām preses relīzēm izmanto Latvijas lielākie ziņu portāli, kā arī izpētīt, cik daudz satura kopumā veido paši žurnālisti un cik publicē preses relīzes portālos Delfi un Tvnet. Papildus tam apskatīt, kutās ziņu kategorijās portāli publicē sabiedrisko attiecību materiālus. Darba teorētiskās daļas izstrādes procesā tiek apskatīta un aprakstīta informācija par žurnālistu un sabiedrisko attiecību speciālistu kopīgo darbību, žurnālistu ētisko aspektu, sabiedrisko attiecību speciālistu ētisko aspektu, sabiedrisko attiecību uzdevumiem un sabiedrisko attiecību darbarīkiem, kā arī veikts ieskats dienaskārtības teorijā. Empīriskās daļas ietvaros tika veikta kvantitatīvā kontentanalīze, kā arī analizēti anketā iegūtie dati. Iegūtie rezultāti norādīja, ka visvairāk preses relīzes savā portālā izmanto Tvnet (191 sabiedrisko attiecību materiālu), taču Delfi izmantoja 162 preses relīzes. Ziņu portālu žurnālisti norāda, ka preses relīzes uz ziņu portāliem tiek iesūtītas katru dienu un to izmantošana ir ikdienas sastāvdaļa. Bachelor thesis concentrates on two Latvian largest news portal dependence of public relations materials. The main goal is to investigate how much Latvia’s largest news agencies use content from national information agency Leta, as well as to investigate how much content is created by journalists themselves and how much press releases are published in Delfi and Tvnet. In addition, look at the news categories where portals publish public relations materials. The theoretical part of the thesis consists of examination and description of journalists’ and social media cooperation in everyday work, the ethics of journalism and public relations social media tasks and tools, as well as insight into theory of agenda. Within the empirical part of the thesis consists of performing quantitative content analysis, collecting data and analysing the obtained data. As a result, it was found that Tvnet uses the biggest amount of press releases on their site (191 public relations materials), but Delfi used 162 press releases. It was also found that journalists from mentioned news agencies receive press releases everyday and use of them is the primary source of information in day-to-day operation.