Sievietes naratīvs Rīgas kinostudijas 20. gs 70.–80. gadu spēlfilmās: Astrīdas Kairišas veidoto tēlu analīze
Author
Ozola, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs veltīts sievietes naratīvam Rīgas kinostudijas 20. gs. 70.–80. gadu spēlfilmās: Astrīdas Kairišas veidoto tēlu analīzei. Darba teorētiskajā daļā iztirzāts feministiskās filmu teorijas un skatiena teorijas jēdziens un iezīmes, vēlāk aprakstot kino 20. gs. 70.–80. gados un dzīvi Padomju Savienībā. Pētījums veikts, izmantojot kontentanalīzi, ar kuras palīdzību tiek noskaidroti sievietes naratīva ietekmējošie apstākļi un noskaidrojot vēstījumu, ko kino industrijas piedāvā par sievietes tēlu. Savukārt A. Greima aktantu modelis ļāva noteikt galveno varoņu mijiedarbību un sievietes tēla konstrukciju, naratīvu. Darba rezultāti atklāj sievietes tēla nozīmi un lomu latviešu kino filmās, veicinot izpratni par dzimtes lomu nozīmīgumu kino. The Bachelor’s thesis provides insight into woman's narrative in Riga Film Studio's movies (1970s-1980s): Analysis of film roles played by Astrīda Kairiša. It looks at the feminist film theory and the gaze theory; also describing the cinema in 1970s –1980s, then the life in the Soviet Union. Research using content analysis is used to identify what affects woman’s narrative and at the message the cinematic industry offers via female roles. On its part, the Greimas actantial model is used to identify interaction among the main protagonists, as well as the construct of female roles and narratives. The Thesis results show the significance of female protagonists and their role in Latvian movies, thus promoting understanding of how important gender roles are in cinema.