Show simple item record

dc.contributor.advisorZitmane, Marita
dc.contributor.authorPreisa, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:29Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83746
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56328
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Sievietes reprezentācija žurnālu Santa un Lilit galvenajās intervijās laika posmā no 2016. – 2020. gadam.” Darbā tiek pētīts, pēc kādiem kritērijiem žurnālu galvenās redaktores ik mēnesi izvēlas aicināt uz interviju sievietes, kā arī noskaidrot kāds ir intervijās sniegtais sievietes tēla atspoguļojums. Šis pētījums ļaus dziļāk izprast sievietes tēlu sieviešu auditorijai paredzētajos žurnālos, kā arī ļaus spriest par izdarītajām izvēlēm, to pamatojumiem, kuras veic žurnālu galvenās redaktores. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta dzimtes un dzimuma teorija, reprezentācijas teorija, auditorijas jēdziens, žurnāls kā masu medijs jēdzienu. Datu ieguvei pielietota gan kvantitatīvā, gan kvalitatīva pētījumu metode – kontentanalīze un daļēji strukturētā intervija ar žurnālu galvenajām redaktorēm. Pētījumā secināts, ka žurnālu Santa un Lilit galvenās redaktores izvēlas aicināt uz interviju sievietes, kuras atbilst mūsdienīgai, drosmīgai personībai, kura ir gatava runāt, sniedzot ieskatu savā personībā. Tiek izvelēts aicināt tās sievietes, kurām ir ko teikt, kuras spēj atklāti dalīties savā pieredzē, kuru pieredze varētu būt palīdzīga un noderīga lasītājām. Ka arī secināts, ka sievietes reprezentācija žurnālu Santa un Lilit galvenajās intervijās lielākoties netiek stereotipizētas. Tās veidotas balstoties uz patiesu un godīgu sievietes reprezentāciju. Atslēgvārdi: dzimums, mediji, sieviešu žurnāli, auditorija, reprezentācija
dc.description.abstractThe theme of the bachelor’s thesis “Representation of a woman in the main interviews of the magazines Santa and Lilit from 2016. – 2020.” At work, it is examined the criteria by wich the editors-in-chief of magazines choose to invite women to an interview every month, as well to find out what is the reflection of the image of a woman given in the main interviews. This study will provide a deeper understanding of the image of women in magazines aimed at famele audience, as well as to judge the choises made by yhe editors-in-chief of the magazines. The theoretical part of the work deals with the theory of gender studies, the theory of representation, the concept of the audience, the concept of the journal as a mass medium. To obtain the data, both – quantitative and qualitative research methods were used. Content analysis and a partially structured interview with the editors-in-chief of the journal. The study concludes that the editors-in-chief of the Santa and Lilit journals choose to invite women to interview, who correspond to a modern, brave personality who is prepared to speak, giving an insight into their personality. It is chosen to invite those women who have something to say, who are able to openly share their experiences, whose experiences could be helpful and useful to readers. It is also concluded that the representation of women in the main interviews of the magazines Santa and Lilit is mostly not stereotyped. They are based on a true and honest representation of a woman. Keywords: gender, media, women’s magazines, audience, representation
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectdzimums
dc.subjectmediji
dc.subjectsieviešu žurnāli
dc.subjectauditorija
dc.subjectreprezentācija
dc.titleSievietes reprezentācija žurnālu Santa un Lilit galvenajās intervijās laika posmā no 2016. – 2020. gadam
dc.title.alternativeRepresentation of a woman in the main interviews of the magazines Santa and Lilit from 2016. – 2020
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record