• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kibermobings pandēmijas laikā un tā ietekme uz jauniešiem

Thumbnail
View/Open
309-83750-Moskalenko_Aleksandra_am18130.pdf (1.382Mb)
Author
Moskaļenko, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skolmeistere, Velta
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Kibermobings pandēmijas laikā un ta ietekme uz jauniešiem” mērķis ir uzzināt, vai kibermobings ir palielinājies pandēmijas laikā, kā tas ir mainījies un kā šis periods ietekmē jauniešus. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts, kas ir kibermobings, kādi ir tā faktori, kā tas ietekmē jaunieša psiholoģisko stāvokli un komunikācijas spējas, kā arī tiek apskatīti četri populāri sociālie tīkli – Instagram, Facebook, TikTok un YouTube. Beigās tiek apskatīti kibermobinga preventīvie pasākumi un sodi. Pētijumā izmantota sekundāro datu analīze, anketēšana un padziļinātas intervijas ar jauniešiem. Rezultāti ļauj izprast to, vai kibermobings ir palielinājies jauniešu vidū pandēmijas laikā, kā arī kāda ir šī perioda ietekme uz psiholoģisko stāvokli. Par šo tematu ir jārunā vairāk un jāvērš sabiedrības uzmanība par kibermobinga sekām.
 
The aim of the bachelor's thesis "Cyberbullying during a pandemic and its impact on teenagers" is to find out whether cyberbullying has increased during a pandemic, how it has changed and how this period affects teenagers. The theoretical part examines what cyberbullying is, what kind of factors affects it, how it affects a teenager’s psychological condition and communication skills, as well as four popular social networks - Instagram, Facebook, TikTok and YouTube. Finally, cyberbullying prevention measures and penalties are discussed. Secondary data analysis, questionnaires and in-depth interviews with young people are used in the study. The results make it possible to understand whether cyberbullying has increased among teenagers during a pandemic, as well as the impact of this period on the psychological state. There is a need to talk more about this and raise public awareness of the consequences of cyberbullying.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56330
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV