• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sarunu festivāla "Lampa" dalībnieku - organizāciju motivācija un komunikācijas prakse

Thumbnail
View/Open
309-83769-Pavelsone_Dezija.Liza_dp18014.pdf (3.253Mb)
Author
Pāvelsone, Dēzija Liza
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba „Sarunu festivāla "LAMPA" dalībnieku – organizāciju motivācija un komunikācijas prakse” mērķis ir noskaidrot organizāciju motivāciju rīkot saturisko programmu Sarunu festivālā “LAMPA”. Noskaidrot, kā organizācijas vērtē 2020. gada pasākumu, salīdzinot to ar citiem gadiem. Darbu veido teorētiskā bāze par komunikāciju, organizāciju komunikāciju, pasākumu komunikāciju un motivāciju. Datu ieguvei izmantota daļēji strukturētā intervija, aptauja un kvantitatīvā kontentanalīze. Rezultāti liecina, ka organizācijām svarīgi ir aktualizēt tēmas, veicināt savu mērķu izpildi un stiprināt savu tēlu. Organizācijas novērtē klātienes pasākumus, bet formāts nav noteicošais faktors festivāla dalībā. Atslēgvārdi: organizācijas, Sarunu festivāls “LAMPA”, rīkot pasākumu, festivāla formāts, organizācijas mērķi.
 
The aim of the bachelor’s thesis „Conversation festival “LAMPA” participant's – organization’s motivation and communication practice” is to clarify the motivation of organizations to organize content program for Conversational festival “LAMPA”. To find out how organizations evaluate the event in 2020 compared to other years. The bachelor’s thesis consists of a theoretical basis (knowledge) of communication, communication of organizations and a communication of events and motivation. Semi-structured interview, survey and quantitative content analysis were used to obtain data. The results show that it is important for organizations to highlight the topics, promote and achieve their goals and strengthen their image. Although organizations appreciate face-to-face events the format is not the main factor for participation. Keywords: organizations, Conversation festival “LAMPA”, to organize events, format of the festival, aims of the organization.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56337
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV