Show simple item record

dc.contributor.advisorŠulmane, Ilze
dc.contributor.authorŠakale, Nikola
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:33Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83797
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56348
dc.description.abstractBakalaura darba “Sievietes lomu un identitātes reprezentācija sieviešu žurnālos: mediju darbinieku loma identitātes konstruēšanā” mērķis ir atklāt, kā tiek konstruēta sieviete dažādos sieviešu žurnālos, kā tiek panākts intervijas dziļums, cik lielu lomu spēlē mediju darbinieka (žurnālista, redaktora) priekšstati par sievietes lomu mūsdienās un kā tie ietekmē interviju varoņu atlasi un to saturu. Bakalaura darba teorētisko ietvaru veido reprezentācijas, dzimtes reprezentācijas, kā arī dzimtes identitātes un simboliskā interakcionisma jēdzieni. Tiek noskaidrota sieviešu žurnālu saistība ar dzimtes identitāti, kā arī aplūkoti mediju saturu ietekmējošie faktori. Pētnieciskajā daļā izmantotā kvalitatīvā un kvantitatīvā kontentanalīze liecina, ka žurnālu publikācijas galvenokārt pievēršas “sievietes – karjeristes”, “sievietes – sabiedriskās dzīves dalībnieces”, “sievietes – kultūras un izglītības simbola”, “sievietes – mātes” un “sievietes – sievas” lomas attēlošanai. Daļēji strukturētās intervijās ar mediju darbiniekiem atklājās, ka publikāciju varoņu izvēli lielā mērā nosaka redakcionālā politika un mediju rutīnas (popularitāte, aktualitāte – kalendāra notikums), bet dažos gadījumos arī žurnālistu individuālās izvēles. Atslēgas vārdi: reprezentācija, dzimtes lomas, identitāte, mediju rutīnas, žurnāli: “Ieva”, “Pērle”, “Santa”
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis “Representation of women’s roles and identities in women’s magazines: role of media professionals in identity construction” is to discover how a woman is constructed in different women magazines, how the depth of an interview is achieved, how important are the assumptions of the media representative (journalist, editor) on the present-day woman`s roles, and how they influence the selection of the interviewees and the content of the interviews. The theoretical review is framed by representations, gender representations, as well as the concepts of gender identity and symbolic interactionism. The connection between the women’s magazines and gender identity is determined, and the factors influencing media content are analysed. The quantitative and qualitative content analysis, used in the empirical part of the research, showcases that publications in magazines are mostly focused on the “carrier woman”, “woman – a social life activist”, “woman – a symbol of culture and education”, “woman – mother” and “woman – wife” role depiction. In semi-structured interviews with media representatives, it was discovered that the interviewees for publications are mainly selected based on the editorial politics and media routines (popularity, topicality – a calendar event), but in some cases, the individual choice of the journalist. Keywords: representation, gender roles, identity, media routines, magazines “Ieva”, “Pērle”, “Santa”
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectreprezentācija
dc.subjectdzimtes lomas
dc.subjectidentitāte
dc.subjectmediju rutīnas
dc.subjectžurnāli: "Ieva", "Pērle", "Santa"
dc.titleSievietes lomu un identitātes reprezentācija sieviešu žurnālos: mediju darbinieku loma identitātes konstruēšanā
dc.title.alternativeRepresentation of women’s roles and identities in women’s magazines: role of media professionals in identity construction
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record