Covid krīze un pusaudži: informācijas ieguve, komunikācija un psiholoģiskais noskaņojums ierobežotas socializēšanās apstākļos
Автор
Danenberga, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Covid krīze un pusaudži: informācijas ieguve, komunikācija un psiholoģiskais noskaņojums ierobežotas socializēšanās apstākļos” mērķis ir noskaidrot, kā Covid krīze un ierobežotas socializēšanās apstākļi ir ietekmējusi pusaudžu informācijas ieguves veidus, komunikācijas formātus un psiholoģisko noskaņojumu. Bakalaura darba teorētisko ietvaru veido informācija par interpersonālo komunikāciju, lietojuma un apmierinājuma teoriju, medijpratību, nenoteiktības mazināšanas teoriju un pusaudžu vecumposma raksturojumu. Empīriskajā daļā izmantota aptauja un veiktas astoņas intervijas ar pusaudžiem, lai iegūtu atbildes uz pētnieciskajiem jautājumiem. Rezultātā noskaidrots, ka Covid krīzes un ierobežotu socializēšanās apstākļu ietekmē pusaudžiem būtiski pieaudzis viedierīču un platformu lietojums, paaugstinājies medijpratības līmenis, vērojamas dažādas izmaiņas attiecībās ar draugiem un ģimeni, kā arī cita informācija, kas saistīta ar pusaudžu psiholoģisko noskaņojumu. The aim of the Bachelor thesis “Covid crisis and adolescents: information retrieval, communication and psychological mood in limited socialization conditions” is to define how Covid crisis has affected different life areas of adolescents, like information retrieval, communication and psychological mood. The theoretical part of the Bachelor thesis consists of information about interpersonal communication, theory of Uses and Gratification, media literacy, Uncertainty reduction theory and the description of age characteristics of adolescents. The research methods used to achieve the aim were a questionnaire and eight semi-structured interviews with adolescents. Study results show that, because of Covid crisis and limited socialization conditions, the use of smart devices and platforms, as well as media literacy, has increased significantly, adolescents have experienced a variety of changes in relationships with friends and family, as well as other information related to the psychological mood of adolescents.