Vidusskolēnu medijpratība: idejas tās veicināšanā, apguvē
Author
Rače, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Valdmane-Rozenberga, Vikija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās medijpratībai ir pieaugoša loma ikviena indivīda dzīves un kopējas sabiedrības kvalitātes veicināšanā. Lai to veicinātu nepieciešama kompleksa, holistiska, visaptveroša pieeja. Lai sasniegtu efektīvākus rezultātus, pirms projektu, programmu, iniciatīvu rīkošanas, veikšanas, nepieciešams izzināt mērķauditorijas vēlmes, šajā gadījumā – neignorēt to, kā sabiedrība vēlas, lai medijpratība tiek veicināta, apgūta. Bakalaura darbā tiek pētīti vidusskolēnu idejas tās veicināšanā, apguvē. Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt teorētiskajās atziņās un aktīvo vidusskolēnu idejās pamatotus medijpratības mācīšanās ieteikumus vidusskolēnu medijpratības veicināšanai. Darba teorētiskais ietvars balstās medijpratības konceptā, dažādu ekspertu izstrādātās pieejās, kas izgatavotas līdz šim, lai veicinātu jauniešu medijpratību. Empīriskā daļa ietver Latvijas vidusskolēnu ideju, ieteikumu, vērtējumu izpēti, apkopojumu, kas balstīta gan kvalitatīvā, gan kvantitatīvajā izpētes pieejās. Kā arī fokusgrupas diskusiju ar vidusskolēniem, kuri ir motivēti veicināt medijpratību un eksperta interviju. Nowdays media literacy has an increasing role to play in promoting the quality of life and society of every individual. A complex, holistic, comprehensive approach is needed to promote media literacy. In order to achieve more effective results, it is necessary to know and respect the audience's needs, expectations before creating projects, programmes, initiatives. The Bachelor's work explores the ideas of secondary school students in promoting, learning media literacy. The aim of the Bachelor's work is to develop theoretical and active secondary school-based learning recommendations for promoting secondary school students. The theoretical working framework is based on the concept of media literacy, approaches developed by various experts so far to promote media literacy in youth. The empirical part includes the ideas, recommendations, ratings research, a compilation based on both qualitative and quantitative research approaches. As well as a focus group discussion with secondary school students who are motivated to promote media literacy btween peers and an expert interview. Keywords: media literacy, students, young people, education, methods, approaches, ideas.