Show simple item record

dc.contributor.advisorLočmele, Klinta
dc.contributor.authorTruševska, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:07:35Z
dc.date.available2021-07-02T01:07:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other83860
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56360
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot, vai un kā sociālajā medijā “Clubhouse” komunicētas lietotāju identitātes un kāda ir lietotnes izmantojuma motivācija. Teorētiskā daļa sastāv no literatūras apkopojuma par lietojuma un apmierinājuma teoriju, identitāti, medijiem un to konverģenci, kā arī masu un interpersonālo komunikāciju. Pētījuma rezultāti iegūti, veicot novērojumu lietotnē “Clubhouse”, tiešsaistes aptaujas anketā un daļēji strukturētās intervijās ar “Clubhouse” lietotājiem. Jaunais sociālais medijs “Clubhouse” pilda mediju lietojuma un apmierinājuma teorijā noteiktās lomas: sniedz iespēju apmierināt vēlmes un vajadzības, socializēties, iegūt un koplietot informāciju, izklaidēties, kā arī "aizbēgt" no realitātes. Lietotne “Clubhouse” sniedza iespēju socializēties laikā, kad tas reālajā dzīvē nebija iespējams vīrusa infekcijas Covid-19 izplatības ierobežošanas pasākumu dēļ. Sarunu veidotāji identitāti komunicēja ar radītā satura starpniecību, jo diskusijas veidoja par sev zināmām tēmām, piemēram, profesionālo darbu, pārslimotajām slimībām vai cita veida pieredzēm, kas apliecina identitātes formēšanos sociālo notikumu rezultātā. “Clubhouse” lietotāji izjūt piederību “iOS” operētājsistēmas ierīču izmantotāju kopienai, to aizstāvot, kas liecina par identificēšanos ar grupu un identitātes formēšanu sociālajā kategorizācijā pēc piederošās viedierīces operētājsistēmas.
dc.description.abstractThe goal of the master’s thesis is to find out whether and how user identities are communicated on the social media "Clubhouse" and what is the motivation for using the application. Basis for the work is uses and gratification theory, media, and their convergence, as well as mass and interpersonal communication. The empirical data is gathered by an observation in the “Clubhouse” app, an online questionnaire and semi-structured interviews with the “Clubhouse” users. The new social media “Clubhouse” fulfils the roles defined in the media uses and gratifications theory: it provides an opportunity to satisfy desires and needs, socialize, obtain, and share information, entertain, and “escape” from reality. “Clubhouse” provided an opportunity to socialize at a time when it was impossible in real life due to measures to control the spread of the Covid-19 virus infection. Moderators communicated their identities through the content they created, as the discussions were based on topics known to themselves, such as professional work, illnesses or other forms of experience that demonstrate the formation of identity as a result of social events. “Clubhouse” users feel a sense of belonging to the iOS operating system device user community, defending it, which indicates identification with the group and the formation of an identity in the social categorization according to the operating system of the owned smart device.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectidentitātes komunikācija
dc.subjectlietošana un apmierinājums
dc.subjectsociālie mediji
dc.subject“Clubhouse”
dc.subjectintervija
dc.titleLietotāju identitātes komunikācija sociālajā medijā "Clubhouse" un tā izmantojuma motivācija (2021. gada februāris–maijs)
dc.title.alternativeThe communication of users' identity on the social media "Clubhouse" and their motivation to use it (February–May 2021)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record