Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorDalbiņa, Dārta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-03T01:01:20Z
dc.date.available2021-07-03T01:01:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81828
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56376
dc.description.abstractŠī bakalaura darba autors ir Dārta Dalbiņa, bakalaura darba tēma ir “ 3-4 gadu vecuma bērnu adaptācijas veicināšana pirmsskolā”. Bakalaura darba mērķis bija analizēt 3-4 gadu vecuma bērnu adaptācija periodu pirmsskolas izglītības iestādēs un apkopot ieteikumus 3-4 gadu vecuma bērnu adaptācijas periodu. Autors izvirzīja šādu darba mērķi, lai turpmāk, turpinot darbu par pedagogu, būtu plašākas zināšanas un zinātu, kā rīkoties dažādās situācijās un pēcāk, lai tās varētu pielietot reālajā dzīvē. Lai varētu veiksmīgi izstrādāt un izpētīt savu izvēlēto bakalaura darba tēmu, autors uzstādīja šādus uzdevumus: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par 3-4 gadu vecuma bērnu adaptācijas periodu pirmsskolā. 2.Apkopot jautājumus, uz kuriem jāgūst atbildes reālās situācijas izpētei 3-4 gadu vecuma bērnu adaptācijas periodā pirmsskolā. 3.Apkopot ieteikumus kā 3-4 gadu vecuma bērniem veicināt adaptāciju pirmsskolā. Bakalaura darba apjoms ir 50 lapaspuses, tajā smalkāk tiek apskatīts un izpētīts bērna adaptācijas periods, tieši sīkāk tiek izskatīts 3-4 gadu vecuma bērnu adaptācijas periods pirmsskolā un kā šo periodu veiksmīgāk un vienkāršāk pārvarēt. Darbā ir atrodama 1 tabula, 14 attēli. Kā arī pielikumā ir atrodami 11 anketu paraugi, ar kuru palīdzību tika anketēti topošie un esošie pedagogi. Darba izstrādei un rakstīšanai izmantoti 17 izmantotās literatūras avoti. Adaptācija ir pielāgošanās jaunai videi un personām. Adaptācijas periods bērnam var būt atkarīgs no dažādiem apstākļiem, kas ir sākušies jau kopš dzimšanas. Pētot vairāk šo tēmu autors saskārās ar to, ka iespējams šo adaptācijas periodu pirmsskolā var veicināt ne tikai caur sarunām un mīļumu, bet arī caur rotaļām, spēlēm, dziesmām. Šie visi paņēmieni bērniem palīdz iejusties, kāds paņēmiens kādam bērnam palīdz vairāk un ātrāk atraisīties, taču kāds no paņēmieniem ne vienmēr derēs visiem bērniem. Tieši tāpēc ir jāatrod katram pareizā pieeja, lai veiksmīgāk katram bērnam veicinātu šo adaptācijas periodu pirmsskolā. Bakalaura darbā autors pieskarās arī tādam adaptācijas veicināšanas paņēmienam, kā darbam ar vecākiem, sadarbībai ar vecākiem, lai veiksmīgāk un ātrāk, kopīgiem spēkiem šo periodu pārvarētu. Šis paņēmiens ir ļoti nozīmīgs un ar šo viss ir arī jāsāk, lai izprastu un iepazītu bērnu tuvāk, kā arī, lai saprastu, cik patiesībā gatavi šim dzīves posmam ir paši vecāki. Autors pētot un iepazīstoties ar šo tematu iepazinās ar vairākiem literatūras avotiem. Sīkāk iepazīstoties arī vairāku autoru domām un pieņēmumiem par bērnu adaptācijas periodu pirmsskolā un tā veiksmīgu un ātru veicināšanu. Vairāku autoru pieņēmumi bija līdzīgi, bija autori, kas sarindoja vienādi bērna vajadzības, lai ātrāk un veiksmīgāk veicinātu šo adaptācijas periodu. Avoti, kas tika ņemti no vecāka gada grāmatām nedaudz atšķīrās, jo uzskati bija citi, kā arī pieredze tajos gados ar bērniem bija cita, jo laikam ejot bērni ir mainījušies, kā arī audzināšana un pedagoģijas stils ir cits.
dc.description.abstractThe author of this bachelor's work is Dārta Dalbiņa, the subject of the bachelor's work is “Promoting the adaptation of children of 3-4 years of age in preschool.” The aim of the bachelor's work was to analyse the adaptation of 3-4-year-olds to pre-primary education institutions and to collect recommendations for the adaptation period for children aged 3-4. The author set up the following tasks in order to successfully develop and explore the subject of his or her chosen bachelor's work:1. Analyse pedagogical and psychological literature on the pre-school adaptation period for children aged 3-4. 2. Summarise the questions to be answered for the real-life study during the pre-school adaptation period for children aged 3-4. 3. Collect recommendations for promoting pre-school adaptation for children aged 3-4. In this bachelor's work a more detailed look at and explore the child's adaptation period, a more detailed study of the pre-school adaptation period for children aged 3-4 and how to contribute more successfully and easily to this period. The bachelor's work is 50 pages, more specifically looked at and studied the child's adaptation period, more detailed consideration was given to the pre-school adaptation period for children aged 3-4 and how to cope more successfully and easily with this period. You can find 1 table at work, 14 pictures. As well as the Annex, 11 samples of questionnaires have been identified to target future and existing educators. 17 sources of literature used for job development and writing. Adaptation is an adaptation to a new environment and individuals. The adaptation period for a child may depend on a variety of circumstances that have started since birth. In researching more of these topics, the author faced the possibility of promoting this adaptation period in preschool, not only through conversations and sweetness, but through games, games, songs. These techniques help children to become more comfortable with the way a child helps to unwind more and more quickly, but one of the techniques does not always fit all children. This is why it is necessary to find the right approach for each child to contribute more successfully to this pre-school adaptation period. In the work of the Bachelor, the author also addressed the method of promoting adaptation, such as working with parents, working with parents, in order to overcome this period more successfully and quickly, in common terms. This technique is very important and everything must also be started to understand and familiarise the child closer, and to understand how prepared the parents themselves are for this phase of life. The author met several sources of literature while studying and examining the subject. A more detailed look at the ideas and assumptions of a number of authors on the early childhood adaptation period and its successful and rapid promotion. The assumptions of several authors were similar, were authors who ranked the same child's needs in order to
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectAdaptācija
dc.subjectSocializācija
dc.subjectIndividuālā pieeja
dc.subjectAdaptation
dc.subjectSocialisation
dc.title3-4 gadu vecuma bērnu adaptācijas veicināšana pirmsskolā
dc.title.alternative3-4 years old children's adaptation promoting preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record