• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tekstu izvēle lasītprasmes attīstīšanai 5.klases matemātikā

Thumbnail
View/Open
299-82076-Alferenkova_Olga_oa20004.pdf (1.253Mb)
Author
Alferenkova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā “Tekstu izvēle lasītprasmes attīstīšanai 5.klases matemātikā” tika atlasīti un izmēģināti teksti uzdevumiem matemātikas stundās 5.klasēs ar mērķi attīstīt skolēnu lasītprasmi. Darbs sastāv no piecām nodaļām: 1.nodaļā tiek aprakstīta teorētiskā un normatīvā literatūra par lasītprasmi, 2.nodaļā tiek aprakstīta teorētiskā literatūra par tekstiem matemātikā, 3.nodaļā tiek aprakstīta teorētiskā literatūra par psihosociālās un itelektuālās attīstības īpatnībām vecumposmā no 11 līdz 12 gadiem, 4.nodaļā tiek aprakstīti atlasītie un izmēģinātie teksti un uzdevumi, 5.nodaļā ir veikts pētījuma sākumā un pētījuma beigās izpildītu teksta uzdevumu rezultātu salīdzinājums.
 
In the diploma thesis “Selection of texts for the development of reading skills in 5th grade mathematics” texts were selected and tested for tasks in mathematics lessons in the 5th grades with the aim to develop students' reading skills. The work consists of five chapters: Chapter 1 describes the theoretical and normative literature on reading skills, Chapter 2 describes the theoretical literature on texts in mathematics, Chapter 3 describes the theoretical literature on the peculiarities of psychosocial and intellectual development in the age group from 11 to 12 years, 4 Chapter 5 describes the selected and tested texts and tasks, Chapter 5 compares the results of the text tasks performed at the beginning of the study and at the end of the study.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56377
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV