Digitālās pratības kā caurvijas prasmes pilnveide literatūras mācību priekšmetā 10. klases skolēniem
Author
Meiere, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba “Digitālās pratības kā caurvijas prasmes pilnveide literatūras mācību priekšmetā 10. klases skolēniem” mērķis ir izzināt digitālās pratības kā caurvijas prasmes pilnveides iespējas literatūras mācību priekšmetā 10. klases skolēniem. Proti, kā jēgpilni digitālo pratību kā caurvijas prasmi integrēt literatūras stundās, tādejādi skolēniem pilnveidojot konkrēto kompetenci. Maģistra darba problēma – kā literatūras mācību stundās integrēt dažādus digitālos mācību paņēmienus, pilnveidojot skolēnu digitālo pratību. Maģistra darba teorētiskā daļa veltīta literatūras avotu analīzei, koncentrējoties uz digitālās pratības kā caurviju prasmes izpēti izglītības procesā. Maģistra darba pētnieciskajā daļā tiek izzināta 10. klases skolēnu digitālā pratība, tiek noskaidrotas literatūras skolotāju sniegtās atbildes, kā arī septiņu ekspertu intervijās teiktais, analizējot iegūtos datus par digitālās pratības kā caurviju prasmes integrēšanu literatūras mācību stundās. Maģistra darba rezultātā tiek izveidoti ieteikumi vidusskolas pirmā posma literatūras skolotājiem skolēnu digitālās pratības sekmēšanai literatūras stundās. Atslēgas vārdi: caurviju prasmes, caurviju lietpratība, caurviju kompetence, literatūras skolotāji, digitālā pratība. The goal of this Master thesis "The Development of Digital Literacy as a Transversal Skill in Form 10 Literature Lessons" is to explore the possibilities of developing digital literacy as a transversal skill in Form 10 Literature lessons. Namely, exploring means how to meaningfully integrate digital literacy in Literature lessons in order to develop students' digital competency. The research problem - how to integrate various means of digital teaching in Literature lessons in order to develop student’s digital literacy. The theoretical part of this Master thesis is dedicated to the analysis of literature, focusing on exploring digital literacy as a transversal skill in the context of the educational process. In the practical part of this Master thesis paper the digital literacy of Form 10 students' is explored, as well as the answers of literature teachers are determined, including seven expert interviews, analysing data of integrating digital literacy as a transversal skill in Literature lessons. Subsequently, as the result of the research, recommendations for secondary school Literature teachers are created in order to develop students' digital literacy skills in Literature lessons. Key words: transversal skills, transversal literacy, transversal competence, literature teachers, digital literacy.