Show simple item record

dc.contributor.advisorBuka, Arnis
dc.contributor.authorRoshofa, Elīza Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-29T01:01:18Z
dc.date.available2021-07-29T01:01:18Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80791
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/56436
dc.description.abstractŅemot vērā, ka Eiropas Savienības Digitālā vienotā tirgus mērķis ir stiprināt tās pozīciju digitālajā ekonomikā, ir jānodrošina konkurences tiesībām atbilstoša digitālo platformu darbība. Tirgus varas novērtēšana ir konkurences tiesību piemērošanas centrālais elements, līdz ar to ir nepieciešams tirgus varu novērtēt arī digitālajām platformām. Lai konkurences tiesību piemērošana būtu taisnīga, tirgus vara ir jānosaka, ņemot vērā digitālo platformu raksturojošās pazīmes. Maģistra darbā tiks skaidrotas digitālo platformu raksturojošās pazīmes, tirgus varas novērtēšana Eiropas Savienībā un faktori, kas ir jāņem vērā, vērtējot digitālo platformu tirgus varu. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot digitālo platformu tirgus varas novērtēšanas problemātiku un piedāvāt risinājumus tiesiskā regulējuma pilnveidošanai. Noslēgumā autore secina, ka digitālo platformu tirgus varas novērtēšana ir komplicēts process, kas prasa dažādu digitālo platformu raksturojošu pazīmju izvērtēšanu, kā arī sniedz priekšlikumus, kā būtu grozāmi esošie tiesību akti, lai digitālo platformu tirgus varas novērtēšana tiesību piemērotājiem būtu skaidrāka. Atslēgvārdi: tirgus vara, digitālā platforma, tīkla ietekme, daudzpusīgs tirgus, vienviesošana, daudzviesošana.
dc.description.abstractThe aim of the Digital Single Market is to strengthen EU’s position in the digital economy on a global scale. Therefore, it has become necessary to ensure that digital platforms operate in compliance with competition law. As the assessment of market power is a central element of the application of competition law, it must be evaluated in relation to digital platforms. In order to ensure justice in law enforcement, market power must be assessed taking into account all the characteristics of digital platforms. In this paper the author will study the concept of digital platforms, as well as the EU’s methodology for assessing the market power. The author will outline factors that should be considered when determining market power for digital platforms. The aim of this paper is to understand problems associated with assessing the market power of digital platforms, as well as to suggest possible solutions for improving legal framework. The author concludes that assessment of the market power of digital platforms is a complex procedure that requires consideration of various characteristics of digital platforms. Furthermore, the author proposes amendments to the legal framework in order to simplify the assessment of market power. Keywords: market power, digital platforms, network effect, multi-sided market, single-homing, multi-homing.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectTirgus vara
dc.subjectDigitālā platforma
dc.subjectTīkla ietekme
dc.subjectDaudzpusīgs tirgus
dc.subjectDaudzviesošana
dc.titleDigitālo platformu tirgus varas novērtēšana
dc.title.alternativeAssessing the Market Power of Digital Platforms
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record