Saskarsmes prasmju veidošana 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Krastiņa, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Aiva Krastiņa. Kvalifikācijas darbs: “Saskarsmes prasmju veidošana 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā”. Pētījuma aktualitāte: saskarsmes prasmes un to veicināšana ir būtiska bērniem, jo tā ir kā pamats, lai bērns spētu pilnvērtīgi komunicēt, mācīties un izzināt sev apkārt esošos pasaules procesus. Ir iespējams pat uzskatīt, ka veiksmīga saskarsmes prasmju attīstība ir pamats kvalitatīvai izglītībai un zināšanām, kuras bērns apgūs gan pirmsskolā, gan tālāk skolas gaitās. Kā viens no galvenajiem attīstības uzdevumiem bērnībā ir iemācīties būt saskarsmē. Bērniem saskarsme un komunikācija ir atslēga, lai mijiedarbotos ar cilvēkiem pasaulē, lai būtu apmierinātas bērnu pamata vajadzības. Pētījuma mērķis: noskaidrot, kā caur pedagoģisko procesu veidot saskarsmes prasmes, 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma metodes: teorētiskā metode – literatūras analīze; empīriskās metodes - pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Sasniegtie rezultāti: ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi, lai vecinātu saskarsmes prasmes bērniem 3-4 gadu vecumā. Atslēgas vārdi: saskarsme, komunikācija, sadarbība, veicināšana, emocijas. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās analīzes, empīriskās pētījuma daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, kā arī no izmantotās literatūras un avotu saraksta. Kvalifikācijas darba apjoms ir 47 lappuses. Darbs satur 6 tabulas, 11 attēlus, 30 izmantotās literatūras un informācijas avotus un 1 pielikumu. Aiva Krastiņa. Qualification work: Development of communication skills for 3-4 year old children in the pedagogical process in preschool. Topicality of the research: communication skills and their promotion are essential for children, as they are the basis for the child to be able to fully communicate, learn and explore the world processes around him. It is possible to believe that successful development of communication skills is the basis for quality education and knowledge that a child will acquire both in pre-school and further in school. One of the main developmental tasks in childhood is to learn to communicate. For children, communication is the key to interacting with people in the world to meet their basic needs. Objective of the research: to find out how to develop communication skills for 3-4 year old children in a pre-school educational institution through the pedagogical process. Research methods: Theoretical method - literature analysis, document analysis. Empirical methods - pedagogical observation, pedagogical experimentation. Achieved results: conclusions and proposals have been developed to promote communication skills in children aged 3-4 years. Keywords: communication, cooperation, promotion, emotions. The volume of the qualification work is 47 pages. The qualification work consists of an introduction, theoretical analysis, empirical part of the research, part of conclusions and proposals, as well as a list of used literature and sources. The work contains 6 tables, 11 pictures, 30 used literature and information sources and 1 annexes.