Uzmanības noturības veicināšana dabaszinību nodarbībās 3-4 gadus veciem bērniem
Автор
Stanka, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Mārīte Stanka Darba vadītāja: docente, Dr. paed. Staņislava Marsone Pētnieciskā darba temats: Uzmanības noturības veicināšana dabaszinību nodarbībās 3- 4 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: Izpētīt atbilstošo teorētisko literatūru, apzināt praksē novēroto par 3- 4 gadīgu bērnu uzmanības noturību un uzmanības noturības veicināšanas iespējām dabaszinību nodarbībās. Pētījuma jautājums: Kā bērnu interese par dabas procesiem spēj sekmēt uzmanības noturību? Atslēgas vārdi: Uzmanības noturība, dabaszinības, daba, dabas materiāls, 3- 4gadīgs bērns, pirmsskola, empīriskais pētījums. Darbs sastāv no divām nodaļām un piecām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā ar apakšnodaļām aplūkota teorija par uzmanības noturību pirmsskolas apmācību procesā, uzmanības veicināšanas process. Veikta 3- 4 gadīgu bērnu attīstības īpatnību izpēte, kā arī dabaszinību nodarbību organizācija šī vecuma bērnu grupā. Otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums; aplūkotas pētījuma metodes un sniegts pētījuma bāzes raksturojums. Veikta bērnu raksturojuma analīze un novērtēti iegūtie rezultāti. Darba nobeigumā izteikti secinājumi un priekšlikumi. Kvalifikācijas darba apjoms 53lpp. Izmantoti 38 avoti. Darbā ir 8 tabulas,17 attēli un 3 pielikumi. Anotation Aufour of the peper: Mārīte Stanka Supervisor: docent, Dr. paed. Staņislava Marsone Paper title: Promoting attention span in science classes for 3- 4 year old children. Research aim: To study the relevant theoretical literature, to identify the observation of 3- 4 years old children’s attention in practice and the possibilities of promoting attention span in science classes. Question of study: How can children’s interest in natural processes contribute to the resilience of attention. Key words: Attention span, natural science, nature, natural material, 3- 4 year old child, preschool, empirical research. The paper consists of two chapters and five subchapters. The first chapter with subchapters discusses the theory of attention span in the pre- school teaching process, the process of attention span promotion. A study of the peculiarities of the development of children aged 3- 4 years has been carried out, as well as the organization of science classes in this group of children. In the second chapter, an empirical study is conducted; research methods are considered and the description of the research base is given. The analysis of children’s characteristics was performed and the obtained results wee evaluated. Conclusions and proposals are made at the end of the paper. Volume of the paper is 53 pages Use 38 sources. There ar 8 tables, 17 pictures, 3 annexes.