Veselīga dzīvesveida izpratnes veidošana 4-5 gadīgiem bērniem pirmsskolā
Author
Dārzniece, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Veselīga dzīvesveida izpratnes veidošana 4-5 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Darba autore: Ieva Dārzniece Darba mērķis: pētīt veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanas iespējas 4-5 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Teorētiskajā pētījumā izmantot „Skola 2030” kompetencēs balstītus izglītības mērķus: izvirzīt bērniem skaidrus un jēgpilnus sasniedzamos rezultātus, piedāvāt bērniem personīgi nozīmīgus uzdevumus. Analizēt veselīga dzīvesveida nozīmi pedagoģijas, psiholoģijas un dietologu darbos. Atslēgas vārdi: veselīgs uzturs, veselīgi produkti, dienas režīms, fiziskās aktivitātes, personīgā higiēna. Empīriskajā pētījumā, aptaujājot un novērojot noskaidrotas 4-5 gadīgu bērnu zināšanas par veselīgām brokastīm, kādi viņu izpratnē veselīgi/ neveselīgi produkti. Pamatojoties uz teorētiskajām atziņām mērķtiecīgi organizētas nodarbības un veselīga vide veselīga dzīvesveida izpratnes radīšanai 4-5 gadīgiem bērniem. Anketējot vecākus noskaidroti veselīga dzīvesveida paradumi viņu ģimenēs. Secinājumi: 4-5 gadīgiem bērniem, izmantojot pedagoģiskos paņēmienus jāmāca, jārāda piemēri un jāveido veselīga dzīvesveida paradumi pirmsskolā. Pētījumā apstiprinājās, ka mācību stundās un rotaļnodarbībās, skolotājas vadītām darbībām visas dienas garumā, bērni iepazīst veselīgu dzīvesveidu, attīstīta veselīgus dzīvesveida ieradumus. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 51 lapām, pievienotas 10 attēli, 5 tabulas un pievienoti 4 pielikumi. The title of the Diploma Paper is : Formulation of healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children at preschool. The author of the Paper: Ieva Dārzniece The aim of the Paper: To study possibilities of formulation of healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children at preschool. Theoretical research of the Paper includes educational aims based on competencies of “School 2030”: to highlight clear and meaningful achievable results, offer children personally important tasks. Works of educators, psychologists and nutritionists about the importance of a healthy lifestyle are being analyzed. Key words: healthy food, healthy products, daily routine, personal hygiene. The practical research of the Paper includes survey and observation of 4-5 years old children in order to determine their knowledge about healthy breakfast, as well as healthy and unhealthy products. Based on theoretical analysis, objective lessons and a healthy environment were conducted in order to create healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children. A Parent's survey determines healthy lifestyle habits in their families. Conclusions: 4-5 years old children should be taught, set examples and healthy lifestyle habits, using educational methods at preschool. The research confirmed that during lessons and play lessons conducted by the teacher throughout the day, children acknowledge healthy lifestyle and healthy habits. The Diploma Paper consists of 51 pages, 10 pictures, 5 tables and 4 appendices.