Bērnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu veicināšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā
Author
Kešāne, Leonora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Leonora Kešāne Darba nosaukums: Bērnu izpratnes par veselīgu dzīvesveidu veicināšanas iespējas vidējā pirmsskolas vecumā. Mērķis: Izpētīt pedagoģiskās iespējas, kā pirmsskolas vecuma bērniem vidējā vecumposmā veidojas izpratne par veselīgu dzīvesveidu. Pētījuma uzdevumi: Analizēt literatūru par veselīga dzīvesveida nosacījumiem pirmsskolas vecuma bērniem. Izzināt bērnu attīstības likumsakarības vidējā pirmsskolas vecumā. Veikt pētījumu par bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu. Pētījuma metodes: Literatūras analīze, vecāku anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pārrunas ar bērniem, rezultātu analizēšana. Pētījuma jautājums: Ar kuriem pedagoģiskajiem paņēmieniem var sekmīgi veicināt bērnu izpratni par veselīgu dzīvesveidu? Darba teorētiskajā daļā veikta pirmsskolas pedagogu un psihologu atziņu analīze par pirmsskolas vecuma bērnu vidējā vecumposma attīstības likumsakarībām un izpratnes veidošanos šajā vecumposmā. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmeģinājumdarbība, pārrunas ar bērniem, bērnu novērojums, veikta vecāku aptauja. Pamatojoties uz pētījumā analīzi un iegūtajiem datiem, tika izstrādāti secinājumi un ieteikumi pedagogiem un bērnu vecākiem. Darba apjoms: 68 lapaspuses, 3 tabulas, 15 attēli, 59 literatūras un informācijas avoti un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pedagoģiskais process, izpratne, veselīgs dzīvesveids. Author: Leonora Kesane Title of the qualification paper: Promoting children's awareness of healthy lifestyles in pre-school age. The research goal: To explore pedagogical opportunities how to develop an understanding of a healthy lifestyle for pre-school children. Aims of the research: To analyze literature about children healthy lifestyle conditions in pre-chool age. To find out the regularities of children's development in middle pre-school age. To carry out a study on children's understanding of a healthy lifestyle. Research methodology: Literature analysis, parents' questionnaire, pedagogical experimental activities, analysis of results. Research question: What pedagogical techniques can successfully promote children's awareness of healthy lifestyle? The theoretical part of the research analyzes the findings of pre-school teachers and psychologists about the regularities of children’s development in middle pre-school age and the formation of understanding at this age. The empirical part of the research reflects pedagogical experimental activities, observation of children, discussions with children, parents' questionnaire. Based on the data obtained during the research and its analysis the conclusions are made and recommendations for teachers and parents are developed. The research consists of: 68 pages, 3 tables, 15 images, 59 literature and information sources, and 3 attachments. Key words: pre-school, pedagogical