• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšana pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-84935-Kuncevica_Marta_mk19095.pdf (324.3Kb)
Author
Kunceviča, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs- 3-4 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšana pirmsskolā. Darba autors – Marta Kunceviča Darba zinātniskā vadītāja – Ieva Margeviča-Grinberga Pētījuma mērķis – pētīt 3-4 gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšanu pirmsskolā Pētījuma uzdevumi: 1. analizēt pedagoģisko, psiholoģisko un zinātnisko literatūru par valodas attīstības veicināšanu 3-4. gadīgiem bērniem; 2. raksturot valodas attīstību 3-4 gadīgiem bērniem; 3. organizēt pētījumu un pamatot metožu izvēli; 4. apkopot un analizēt iegūtos datus. Kvalifikācijas darba apjoms- 40.lpp, 3 nodaļas un 7 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem un literatūras avotu saraksts. Darbs sastāv no: ievada, 3 daļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras avotu saraksta, Teorētiskā daļa-zinātnisko, literāro un pētniecisko darbu analīze Empīriskā daļa-empīriskās metodes pētījuma mērķis bija pārbaudīt teorētiskās atziņas par trīs līdz četru gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšanu pirmsskolā un pārbaudīt izvirzīto hipotēzi: trīs līdz četru gadīgu bērnu valodas attīstības veicināšana būs veiksmīgāka, ja pedagogs iesaistīs un ieinteresēs bērnus dažādās rotaļās, kurās iesaistīta runa. Atslēgas vārdi: valoda, valodas attīstība, valodas attīstības veicināšana, trīs līdz četri gadi.  
 
Qualification work-promotion of language development of 3-4 year old children in preschool Author of work-Marta Kunceviča Supervisor of the scientific work-Ieva Margeviča-Grinberga Aim of the research-To study the promotion of language development of 3-4 year old children in preschool Research tasks: 1.analyze pedagogical, psychological and scientific literature on the promotion of language development of 3-4 year old children. 2.To characterize language development in 3-4 year old children 3.Organize research and justify the choice of methods 4.Collect and analyze the obtained data Scope of qualification work- 40 pages, 3 chapters and 7 subsections, conclusions, recommendations and list of references. Work consists of: introduction, 3 chapters, 7 subsections, conclusions and list of literature sources. Theoretical part- analysis of scientific, literary and research works Empirical part- Empirical research method was to test the theoretical knowledge about the language development of three to four year olds in preschool and to test the hypothesis: three to four year olds language development will be more successful if the teacher involves and engages children in various play games. Keywords: language, language development, language development promotion, three to four year olds
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57165
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV