Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās
Author
Zariņa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana vizuālās mākslas nodarbībās. Darba autore: Baiba Zariņa. Zinātniskā vadītāja: Daiga Kalēja – Gasparoviča. Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšanas iespējas vizuālās mākslas nodarbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: •Teorētiskajā daļā apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par radošās darbības pieredzes bagātināšanas iespējām vizuālās mākslas nodarbībās. Teorētiskā daļa balstās uz I. Briškas, D. Kalējas – Gasparovičas (2020); B. Frīdenbergas (2003); V. Hibneres (1998, 2000); L. Grasmanes (2000); R. Fišera (2005); Dž. Edeira (2008); De Bono (2011); A. M. Zeļenko (2019) teorijām. •Empīriskais pētījums tiek veikts no 2021. gada 1. oktobrim līdz 10. novembrim. Tajā iesaistījās “X” pirmsskolas izglītības iestādes 17 bērni (5 – 6 gadi). Pētījumā tiek noskaidrots, kā vizuālās mākslas nodarbībās bagātināma vecākā pirmsskolas bērnu radošās darbības pieredze. Balstoties uz pētnieku atziņām, empīriskajam pētījumam tiek izvirzīti kritēriji – brīvība un daudzveidība. Empīriskajā pētījumā, bērnu pieredzes noskaidrošanai, tiek izmantotas šādas pētījuma metodes: pedagoģiskā novērošana, bērnu darbu analīze, statistiskā analīze. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, 3 nodaļas, 7 apakšnodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Darbā ievietoti 15 attēli, 11 tabulas, 49 literatūras avoti, pievienots 1 pielikums. Darba apjoms 57 lpp. Atslēgas vārdi: radošā darbība, pieredze, vizuālā māksla. Subject of qualification work: Enriching the creative performance experience of older preschool-age children in visual arts lessons. Author: Baiba Zariņa Head of scientific work: Daiga Kalēja – Gasparoviča. The qualification work is designed to theoretically study and empirically justify the possibilities of enriching children of the older pre-school age in visual art lessons. The qualification work consists of two parts: •The theoretical part summarizes the knowledge of educators and psychologists about the possibilities of enriching creative experience in visual arts. The theoretical part is based on I. Briška, D. Kalēja - Gasparoviča (2020); B. Friedenberga (2003); V. Hibnere (1998, 2000); L. Grasmane (2000); R. Fishers (2005); J. Edeirs (2008); De Bono (2011); A. M. Zeļenko (2019) theories. •The empirical study was carried out from 1 October to 10 November 2021. It involved 17 children in the “X” pre-primary education institution (5-6 years). The study explains how the visual arts lessons can be enriched by the creative workings of older preschool children. Based on the knowledge of the researchers, the empirical study sets out criteria: freedom and diversity. The empirical study, in order to establish the experience of children, uses the following study methods: pedagogical observation, analysis of children's works, statistical analysis. Structure of the qualification work: Introduction, 3 chapters, 7 subsections, conclusions and proposals. 15 pictures, 11 tables, 49 literature sources, 1 annex. Work extent 57 pages. Key words: creative performance, experience, visual art.