Otrā posma pirmsskolas vecuma bērna dialoga runas pilnveide pašvadītā mācību procesā
Author
Zutere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors – Ieva Zutere Darba zinātniskais vadītājs – Dr. paed. Ieva Margeviča-Grinberga Diplomdarba temats “Otrā posma pirmsskolas vecuma bērna dialoga runas pilnveide pašvadītā mācību procesā” Darba saturs – 49 lapas, 19 attēli, 1 tabulas, 2 pielikumi, 53 literatūras un informācijas avoti. Kvalifikācijas darba mērķis – izpētīt četrgadīgo un piecgadīgo bērnu dialogu runas pilnveidi pašvadītā mācīšanās procesā pirmsskolā. Atslēgas vārdi: dialoga runa, 4-5 gadus veci bērni, pirmsskola, dialoga runas sekmēšana, pašvadīta mācīšanās. Darba struktūra: darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām un 6 apakšnodaļām, ieteikumiem un secinājumiem. Darba ievadā atklāta runas un dialogrunas nozīme bērna attīstībā pirmsskolas vecumposmā. Darba teorētisko daļu veido pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību. Darba praktiskajā daļā tika izstrādāti bērnu dialoga prasmju vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem vecāki novērtēja savu bērnu, kā arī pētītas bērnu dialoga prasmes pašvadītā rotaļu procesā. Pētnieciskās daļas nobeigumā tiek uzskatāmi attēloti kopumā iegūtie punkti par pētījumā iesaistītajiem bērniem, uzrādot procentuālo vērtējumu starp vecāku un darba autores kritēriju analīzes rezultātiem. Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka pētījumā definētajos dialoga, runas veidošanas un veiktsspējas kritērijos vislielākās grūtības bērniem ir ar 7. kritēriju (nepārtrauc sarunu biedru). Darba autore bērnus novērtējusi ar 28. punktiem, bet vecāki ar 25., no maksimāli iespējamajiem 42. punktiem. Author of the paper: Ieva Zutere Scientific supervisor of the paper: Dr. paed. Ieva Margevica-Grinberga Topic of the Diploma Paper: “Development of Second Phase Dialogue Speech of a Pre-School Pupil in a Self-guided Learning Process” Scope of the paper: 49 pages, 19 figures, 1 tables, 2 annexes, 53 sources of literature and information. The objective of the qualification paper: to examine the development of dialogue speech of four-year old and five-year old children during a self-guided learning process in a primary school. Key words: dialogue speech, 4-5 year-old children, pre-school, promotion of dialogue speech, self-guided learning. The structure of the paper: the paper consists of the introduction, 2 chapters, recommendations and conclusions. The introduction of the paper reveals the importance of speech and dialogue speech at pre-school age. The theoretical part of the paper consists of the insights and conclusions of the experts of education science and psychology on the development of speech in pre-school children. The practical part of the paper involved development of the criteria for the assessment of dialogue skills of children that the parents used to evaluate their children, as well as the dialogue skills of children were observed in a self-guided game process. The conclusion of the research part transparently demonstrates the total points of the children involved in the research that were obtained during the study, by providing the percentages of the assessment of the analysis of criteria as provided by the parents and by the author of the paper. As a result of the research, it was found that, among the defined criteria for dialogue, speech formation and performance, children had the greatest difficulty with criterion No. 7 (non-interruption of the conversation partner). The author of the paper assessed children with 28 points, while parents granted them 25 points out of maximum 42 points.