5 – 6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana kustību rotaļās
Author
Priede, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Autore Līga Priede izvēlējās rakstīt kvalifikācijas darbu par 5-6 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu kustību rotaļās. Temats ir aktuāls, jo ar saskarsmi bērns sastopas no pirmās piedzimšanas dienas, kas iesākumā attīstās ģimenē, tad pirmsskolā un visā tālākajā dzīvē, to veiksmīgi var veicināt ar kustību rotaļu pielietošanu. Saskarsmei ir ļoti svarīga loma veiksmīgai cilvēka attīstībai. Pētījuma mērķis-teorētiski izzināt un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanu, kustību rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskās daļas galvenās tēmas tiek aplūkotas saskarsmes definējums dažādu autoru apgalvojumos, komunikācija, rotaļa, kustību rotaļa, to veidi un raksturošana. Temata ietvaros literatūras avotos aplūkoju kustību rotaļu, kā vadošo saskarsmes veicinātāju. Empīriskā daļas ietvaros veicu pedagoģisko novērojumu, lai izzinātu ikdienu pirmsskolas izglītības iestādē un spētu izzināt, raksturot katru no bērniem. Pētījuma laikā veicu pārrunas ar bērniem, kuras sekmēja viņu interešu un vēlmju apkopojumu. Veicu interviju ar grupas pedagoģēm, pārrunas ar grupas bērniem. Otrās nodaļas beigās iegūto datu apkopojums un analīze. Saskarsmei veidojoties atklājas indivīda verbālās, neverbālās iemaņas komunikācijas veidošanas procesā, tās izpaužas ar domām, savu dzīves redzējumu, pieredzi, saskarsmes laikā notiek viedokļu, interešu apmaiņa. Autore secina, ka kustību rotaļu laikā veidojas saskarsme, ciešāks kontakts, kas veicina personas attīstību un savstarpējo sasaisti ar sabiedrību kopumā. Kvalifikācijas darba apjoms 42 lpp. (neieskaitot pielikumus), 5 tabulas, 5 attēli, 3 pielikumi, kopējais darba apjoms ir 52 lpp. Kvalifikācijas darbā ir iekļauti 44 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgvārdi – 5-6g.v. bērnu saskarsme, bērnu attīstība, kustību rotaļa. The author Līga Priede has written her qualification paper on developing communication skills among 5- to 6-year-old children through movement activities. The research topic is of significance, because a child is exposed to communication since their day of birth, and communication starts todevelop within the family, then during preschool, and afterwards continuously throughout one’s life and it can be successfully developed by using movement activities. Communication has an utterly significant role in furthering personality development. The aim of the research: gaining theoretical review and practical research on developing communication skills among older pre-schoolers through movement activities. The qualification paper consists of an introduction, the theoretical and the practical part. The theoretical part covers several main topics: definition of communication among various authors, communication as such, activities, movement activities, their types and characteristics. Within the scope of the chosen subject, the author examines movement activities as the main contributor of developing communication. The empirical part consists of a pedagogical observation in order to research the daily routine in a pre-school educational institution, to get to know and be able to characterize each of its students. During the research, the author made conversations with students with the purpose of compilingchildren’s interests and wishes. The author conducted interviews with teachers and had discussions with children. The second part of the research contains data collection and analysis. During the development of communication, an individual’s verbal and non-verbal skills are manifested, and communication process expresses thoughts, vision of life, experience, exchange of opinion and interests. The author concludes that movement activities encourage communication and deeper connection that is beneficial for personality development and one’s connection with society. The qualification paper consists of 42 pages (without the appendices). The total number including 5 tables, 5 images, 3 appendices is 52 pages. The paper cites 44 bibliographical sources. Key words: communication among 5 - to 6-year-olds, child development, movement activities.