3-4 gadīgu bērnu vārdu krājuma aktivizēšana rotaļās un spēlēs
Author
Šteina, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Viktorija Šteina Kvalifikācijas darba temats: „3-4 gadīgu bērnu vārdu krājuma aktivizēšana rotaļās un spēlēs”. Mērķis: pētīt kādas rotaļas un rotaļu grupas vislabāk palīdz aktivizēt vārdu krājumu 3-4 gadu veciem bērniem. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar teorētiskām atziņām par vārdu krājuma bagātināšanu pedagoģiskajā procesā. Tiek raksturotas 3-4 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības saistībā ar dažādiem aspektiem. Analizēta literatūra par valodas un runas attīstību pedagoģiskajā procesā, akcentēti jēdzieni valoda un runa. Tāpat pirmajā nodaļā ir apkopotas teorijas atziņas par rotaļas un spēles ietekmi uz bērnu vārdu krājuma bagātināšanu. Empīriskajā daļā tika atbildēts uz pētījuma jautājumu, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka atsevišķas rotaļu grupas labāk palīdz aktivizēt vārdu krājumu 3-4 gadu veciem bērniem. Tika apkopoti pedagogu anketēšanas rezultāti un salīdzināts bērnu vārdu krājuma līmenis pirms un pēc pedagoģiskās darbības. Atslēgas vārdi: rotaļa, spēle, vārdu krājums, vārdšķiras, runas attīstība Kvalifikācijas darbs sastāv no 54 lappusēm, t.sk. – 9 tabulas, 16 attēli, 2 pielikumi. Izmantoti 45 informācijas avoti. Author of the qualification paper: Viktorija Šteina The topic of the qualification paper: "Activation of the vocabulary of 3-4 year old children in games and games". Aim: to study which games and playgroups best help to activate vocabulary for 3-4 year olds. The first chapter introduces theoretical findings on vocabulary enrichment in the pedagogical process. Regularities of 3-4 year old children's development in relation to various aspects are described. Literature on the development of language and speech in the pedagogical process is analyzed – the concepts of language and speech are emphasized. The first chapter also summarizes the theoretical findings on the effects of play and play on children's vocabulary enrichment. In the empirical part, the research question was answered, taking into account the set conditions that certain playgroups better help to activate vocabulary for 3-4 year old children. The results of teachers' questionnaires were summarized and the level of children's vocabulary before and after pedagogical activities was compared. Keywords: game, game, vocabulary, 3-4 years, word classes, speech development The qualification paper consists of 54 pages, incl. – 9 tables, 16 figures, 2 appendices. 45 sources of information were used.