Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorGaranča, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:03Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84958
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57184
dc.description.abstractDarba autore: Santa Garanča. Darba nosaukums: Literāro darbu izmantošana 1,5-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma pilnveidei pirmsskolā. Darba mērķis: teorētiski un empīriski pētīt 1,5-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas, izmantojot literāros darbus. Pētījuma saturs: darbu veido teorētiskā un praktiskā daļa. Teorētiskajā daļā ir aprakstīts literāro darbu izmantošanas teorētiskais pamatojums bērnu vārdu krājuma pilnveidei pirmsskolā. Dots 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma raksturojums, analizēts valodas jomas saturs pirmsskolas izglītībā, kā arī apkopots literāro darbu saturs un metodika bērnu vārdu krājuma paplašināšanai 1,5-3 gadu vecumā. Praktiskajā darba daļā ir sniegta pētījuma veikšanas metodika, aprakstīti un salīdzināti rezultāti pirms un pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, interpretēti rezultāti. Rezultāti: tika izpētītas dažādu autoru teorētiskās atziņas par vārdu krājuma pilnveidošanu ar literārajiem darbiem bērniem vecumā no 1,5 līdz 3 gadiem. Pēc iegūtajiem rezultātiem var secināt, ka, izmantojot literāros darbus, var pilnveidot vārdu krājumu bērniem vecumā no 1,5 līdz 3 gadiem, ja to dara regulāri. Bērniem vecumā no 1,5 līdz 3 gadiem vārdu krājums ir ļoti atšķirīgs, atkarībā no vecāku iesaistīšanās bērna valodas pilnveidošanā. Papildinot literāro darbu ar ilustrācijām, pasaku tēliem, bērnu uzmanība tiek nodrošināta visa darba stāstīšanas vai lasīšanas laikā. Iesaistot bērnu darba pārrunāšanā, tiek papildināts vārdu krājums. Darbs paredzēts pirmsskolas izglītības skolotājiem, kas darbojas ar bērniem no 1,5 līdz 3 gadu vecumam, kā arī topošiem un esošajiem jaunajiem vecākiem, lai izprastu bērna valodas attīstības īpatnības un veicinātu tās pilnveidošanos. Darbs sastāv no 40 lpp., tai skaitā 7 attēli, 4 tabulas, 50 bibliogrāfiskās vienības, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, pirmsskola, 1,5-3 gadu vecums, literārie darbi.
dc.description.abstractAuthor of the work: Santa Garanca. Title: Use of literary works to improve the vocabulary of 1.5-3 year old children in preschool. Aim of the work: to theoretically and empirically study the possibilities of expanding the vocabulary of 1.5-3 year old children by using literary works. Content of the research: the work consists of theoretical and practical part. The theoretical part describes the theoretical substantiation of the use of literary works for the improvement of children's vocabulary in preschool. A description of the vocabulary of 1.5 to 3-year-old children is given, the content of the language field in pre-school education is analyzed, as well as the content of literary works and the methodology for expanding the vocabulary of children aged 1.5-3 are summarized. In the practical part of the work the research methodology is provided, the results before and after the pedagogical experiment are described and compared, the results are interpreted. Results: Theoretical findings of various authors on the improvement of vocabulary with literary works for children aged 1.5 to 3 years were studied. From the obtained results it can be concluded that using literary works can improve the vocabulary of children aged 1.5 to 3 years, if it is done regularly. For children aged 1.5 to 3, the vocabulary varies greatly depending on the parents's involvement in the child's language development. By supplementing the literary work with illustrations, fairy tale characters, children's attention is ensured during the whole story or reading. Involving children in the discussion of work adds to the vocabulary. The work is intended for pre-school teachers working with children from 1.5 to 3 years of age, as well as prospective and current new parents, in order to understand the peculiarities of the child's language development and promote its development. The work consists of 40 pages, including 7 figures, 4 tables, 50 bibliographic units, 3 appendixes. Keywords: vocabulary, preschool, 1.5-3 years old, literary works.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectpirmsskola
dc.subject1,5-3 gadu vecums
dc.subjectliterārie darbi
dc.titleLiterāro darbu izmantošana 1,5 līdz 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma pilnveidei pirmsskolā
dc.title.alternativeUse of literay works to improve the vocabulary of 1,5 - 3 year old children in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record