Bērnu radošuma attīstīšana brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecumā
Author
Kauliņa, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma “ bērnu radošuma attīstīšana brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecumā”. Darba autore Laila Kauliņa. Darba vadītāja Dr.psych. Tija Zīriņa. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt bērnu radošuma attīstīšanu brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, 6 apakšnodaļām, 16 attēliem, 4 tabulām, 29 literatūras un citu avotu saraksta, 1 pielikuma un kopējais darba apjoms 40 lappuses. Teorētiskajā daļā darba autore analizē pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par bērnu radošuma attīstīšanas iespējām, tā attīstību un ietekmējošiem faktoriem brīvdabas pedagoģijā vidējā pirmsskolas vecumā. Pētījuma praktiskajā daļā kvalifikācijas darba autore pielieto bērnu novērojumus pēc izstrādātājiem kritērijiem un vecāku anketēšanu. Darba autore veic pedagoģisko darbību, lai attīstītu bērna radošumu brīvdabas pedagoģijā. Veicot pēc pētījuma datu analīzi darba autore var secināt, ka izvirzītā hipotēze: - radošuma attīstīšana brīvdabas pedagoģijā vidēja pirmsskolas vecuma bērniem būs sekmīga, ja pielāgos un izmantos āra vidi bērna radošuma attīstīšanai un bērnus iesaistīs praktiski pētot, vērojot un darbojoties āra vides piedāvātās iespējās, apstiprinās, jo atkārtotie bērnu novērojumi atspoguļo, ka izmantojot un darbojoties āra vidē, bērnu radošuma attīstīšanai, ir redzams progress attīstībā. Atslēgas vārdi: radošums, brīvdabas pedagoģija. The topic of the qualification work is “Development of children's creativity in outdoor pedagogy at the average preschool age”. Author of the work is Laila Kauliņa and the supervisor is Dr.psych. Tija Zīriņa. The aim of the qualification work: to theoretically and practically study the development of children's creativity in outdoor pedagogy for children at the average preschool age. The qualification paper consists of two parts, 6 subsections, 16 pictures, 4 tables, a list of 29 literature and other sources, 1 appendix and the total volume of the work - 41 pages. In the theoretical part, the author analyses the findings of pedagogy and psychology scientists on the possibilities of developing children's creativity, its development and influencing factors in outdoor pedagogy at the average preschool age. In the practical part of the research, the author of the qualification work uses children's observations according to the developer's criteria and parents' questionnaires. The author performs pedagogical activities to develop a child's creativity in outdoor pedagogy. Analysing the research data, the author can conclude that the hypothesis: - development of creativity in outdoor pedagogy for preschool children will be successful if the outdoor environment is adapted and used to develop the child's creativity and children are involved in practical research, observation and operation of the outdoor environment, as repeated observations of children reflect the developmental progress of using and working outdoors to develop children’s creativity. Keywords: creativity, outdoor pedagogy.