Četrus gadus vecu bērnu skaņu izrunas pilnveide valodu mācību jomas centrā
Author
Lele, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Liene Lele Darba vadītāja: docente, Dr. paed. Agrita Tauriņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Četrus gadus vecu bērnu skaņu izrunas pilnveide valodu mācību jomas centrā. Pētījuma mērķis: pētīt četrus gadus vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšanu valodas mācību jomas centrā. Pētījuma uzdevumi: analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par latviešu valodas skaņu izrunu, raksturot skaņu izrunas prasmi četrus gadus veciem bērniem, veikt empīrisko pētījumu un analizēt iegūtos datus. Pētījuma hipotēze: Valodas mācību centra papildināšanas un tā materiālu praktiska lietošana četrus gadus vecu bērnu skaņu izrunas pilnveidei būs sekmīgāka, ja tiks ņemta vērā bērna iepriekšējā pieredze, noskaidrots bērna viedoklis un radīta droša, attīstoša vide. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā: literatūras analīze 2.Empīriskās: bērnu novērošana un aptaujas veikšana 3. matemātiskās: datu apstrāde Pētījuma bāze – „x” pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījumā piedalījās 10 bērni. Atslēgas vārdi: pētnieciskās prasmes, pētniecība, skaņu izruna, četrus gadus veci bērni. Lappušu skaits: 42 Tabulas: 5.tabulas Attēlu skaits: 3 Izmantotās literatūras kopējais skaits: 33 Author of qualitication work: Liene Lele Reserch paper manager: Profesor Dr. paed. Agrita Tauriņa Title af the qualification work: Improving the sound pronunciation of four-year-olds at the center of language learning. Improving the sound pronunciation of four-year-olds at the center of language learning. Objective of the study: to study the improvement of sound pronunciation of four-year-old children in the center of language learning. Research tasks: to analyze the theories of pedagogy and psychology scientists about sound pronunciation skills, to describe sound pronunciation skills for four-year-old children, to perform empirical research and to analyze the obtained data. Research hypothesis: The supplementation of the language learning center and the practical use of its materials will improve the pronunciation of the sounds of four-year-old children if: 1. The child's previous experience will be taken into account. 2. A safe, developing environment will be created 3. The child's opinion will be known and supported Research methodology: 1. Theoretical: literature analysis 2. Empirical: observation of children and conducting a survey 3. Mathematical: data processing Research base - "x" pre-school educational institution. Keywords: research skills, research, sound pronunciation, four-year-old children. Number of pages: 42 Tables: Table 5 Number of pictures: 3 Total number of references: 33