5-6 gadīgu bērnu izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu
Author
Līberga, Laura Elīza
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Laura Elīza Līberga. Darba nosaukums: 5 – 6 gadīgu bērnu izpratnes veicināšana par veselīgu dzīvesveidu Ikviens cilvēks stiprinās savu veselību un jutīsies labi, ja sekos līdzi savam uzturam, pietiekami bieži nodarbosies ar fiziskajām aktivitātēm un rūpēsies par sevi. Pētījuma mērķis- teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes sekmēšanu par veselīgu dzīvesveidu. Lai sasniegtu darba mēŗķi, teorētiskajā daļā tika analizēta dažāda literatūra par veselīgu dzīvesveidu, veselību, veselīga dzīvesveida apguves pamatprincipiem pirmsskolas mācību saturā un iespējām veicināt izpratni par veselīgu dzīvesveidu pedagoģiskajā procesā. Pētnieciskajā daļā tika izstrādāti veselīga dzīvesveida vērtēšanas kritēriji un to līmeņi, tika veiktas pārrunas, dažādas aktivitātes, analizēta, salīdzināta un izvērtēta bērnu izpratne un zināšanas, to pieredze kā arī paradumi par veselīgu dzīvesveidu. No pētījuma iegūtajiem datiem, var secināt, ka papildus pievēršot uzmanību veselīgam dzīvesveidam ikdienas aktivitātēs, tiek veicināta 5-6 gadīgu bērnu izpratne par veselīgu dzīvesveidu un viņa lomu tajā. Kvalifikācijas darba saturā ietilpst 47 lpp., 5 tabulas, 14 attēli, 49 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 10 pielikumi. Atslēgas vārdi: veselīgs dzīvesveids, fiziskās aktivitātes, uzturs, veselība, pirmsskola, 5 – 6 gadīgi bērni. Author: Laura Elīza Līberga Title: Raising awareness among 5–6-year-olds about healthy lifestyle Every individual which follows a healthy and balanced meal plan, does physical activities on regular basis will not only strengthen his/her health but also will feel good The aim of this work: To study theoretical findings and test them in practice to promote healthy lifestyle for children in age group 5-6. To achieve the goal of this study theoretical part analyzed literature on health, healthy lifestyle and it`s principles, regularities of development of 5 – 6-year-old children. And what are the possibilities to promote understanding of healthy lifestyle in this age group. In research part while selecting and developing criteria for assessing healthy lifestyle children were tested in various physical and also theoretical tests to analyze overall understanding and also compare each child and his or hers understanding of healthy lifestyle. From gathering information of this study, it can be concluded that focusing on healthy lifestyle principals on daily basis has great potential for raising children’s awareness about health and healthy lifestyle The content of the qualification work includes 47 pages, 5 tables, 22 images, 48 bibliography units, 10 annexes Key words: healthy lifestyle, physical activity, nutrition, health, preschool, 5 – 6-year-olds