Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanas iespējas rokdarbos
Author
Pērkone, Agnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore ir Agnija Pērkone. Darba tēma ir “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanas iespējas rokdarbos”. Šo tēmu autore izvēlējās, jo iztēle ir viena no svarīgākajām dzīves sastāvdaļām. Ja iztēli neattīsta, tad bērna spēja sevi attīstīt gan fiziski, gan garīgi tiek atstāta novārtā. Vislabāk iztēli var attīstīt ar vienu no radošās darbības veidiem- rokdarbiem. Tā kā bērns lielu daļu no savas ikdienas pavada pirmsskolas iestādē, tad, iztēles sekmēšanā ar rokdarbu palīdzību, liela lomа ir arī prasmīgam pedagogam, kuram ir jāspēj piedāvāt daudzveidīgus rokdarbu veidus un daudzveidīgus materiālus. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu iztēles sekmēšanas iespējas rokdarbos. Uzsākot bakalaura darba izstrādi, tika izvirzīta hipotēze: rokdarbi veicina bērna iztēles attīstību, ja pedagogs piedāvā daudzveidīgus materiālus, ja atbalsta bērnu radošo pašizpausmi, ja pedagogs mērķtiecīgi lieto iztēles sekmēšanas paņēmienus. Bakalaura darbs izstrādāts uz 52 lpp., tajā ir ievietoti 17 attēli, 4 tabulas, izmantotas 59 bibliogrāfiskās vienības un 1 pielikums. Bakalaura darbam ir 2 nodaļas. Pirmajā nodaļā tiek iepazītas un apkopotas dažādu autoru atziņas, kā, piemēram, V. Hibneres, A. Ozoliņas, A. Vorobjova u.c., par iztēli kopumā un par iztēles attīstību pirmsskolas vecumposmā, kā arī par rokdarbiem, kā daudzveidīgu iztēles veicināšanas avotu un arī par pedagogu kā iztēles sekmētāju. Otrās nodaļas sākumā ir veikta sākotnējā bērnu izvērtēšana, kā arī grupas bērnu raksturojums. Kā arī tiek veikta 43 pedagogu anketēšana, kuru iegūtie dati tiek analizēti un apkopoti. Pētījuma daļā tiek veikts praktiskais darbs, kurā tika vadītas trīs nodarbības. Pētījumā piedalījās Smiltenes novada “X” pirmsskolas izglītības iestāde, trīsgadīgo/četrgadīgo bērnu grupa. Bachelors work author is Agnija Pērkone. The subject of the work is “Empowerment of pre-school age children’s imagination in craft”. This subject was chosen by author, because imagination is one of the most important ingredient of life. If the imagination is not developed, then child’s ability to develop both physically and mentally is neglecting. The best way to develop imagination is through creative activities such as craft. Child spends a large part of his daily life in a pre-primary institution, stimulating the imagination by craft, major role plays a skilled educator, who offers diverse type of crafts and multiple materials. The aim of the bachelor’s work is to theoretically and practically explore pre-school aged children’s imagination in crafts. At the beginning of the bachelor’s work a hypothesis was put forward: crafts contributes development of child’s imagination, if the educator offers a variety of materials, supports the creative self-expression of child, if the educator uses imaginative techniques purposefully. The bachelor’s work is designed on 52 pages, contains 17 pictures, 4 tables, 59 bibliography and 1 annex. The bachelor’s work has 2 chapters. In the first chapter is explored and viewed lessons of different authors, for example, V.Hibneres, A.Ozoliņas, A.Vorobjova et al., about imaginations in general and imaginative development in pre-school age, as well as crafts, as a diverse source of imaginative promotion and as an educator as an imaginative. At the beginning of the second chapter has been performed an initial child evolution, as well as the characteristics of children in the group. Also was made a survey that 43 educators filled, the data are analyzed and aggregated. In researches part is performed practical work, in which three lessons were conducted. In this research participated Smiltenes municipality’s “X” pre-school education institution group of three/four year old children.