3-4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās
Author
Rūtiņa-Rūtenberga, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “3-4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšana rotaļās’’. Darba autore: Valentīna Rūtiņa-Rūtenberga. Darba mērķis: Izzināt 3-4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma bagātināšanu rotaļās. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā analizējot I. Freibergas, G. Svences, I. Miltiņas, D. Dzinteres, I. Stangaines, D. Augstkalnes un citu latviešu un ārzemju psihologu un pedagogu darbus, izpētīts valodas un runas apguves raksturojums, vārdu krājuma nozīme pirmsskolas vecuma bērnu attīstībā, izvērtēti rotaļu veidi un rotaļu izmantošana vārdu krājuma paplašināšanā, kā arī vecāku un pedagogu loma 3-4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanā. Empīriskajā daļā tika veikts pētījums, izstrādāti vērtēšanas kritēriji pēc kuriem tika analizēts bērnu vārdu krājums pirms un pēc rotaļu izspēlēšanas, izveidots rotaļu komplekss vārdu krājuma bagātināšanai, un praktiski izpētīta rotaļu izmantošanas efektivitāte bērnu vārdu krājuma bagātināšanai. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze: 3-4 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana noritēs sekmīgi ja: • pedagoģiskajā procesā tiek izmantotas bērnu vecumposmam atbilstošas rotaļas, kas izraisa bērnos vēlmi līdzdarboties un pozitīvas emocijas; • rotaļas mērķtiecīgi integrēs pedagoģiskajā procesā dienas gaitā. Atslēgas vārdi: valoda, runa, vārdu krājums, pirmsskolas vecuma bērns, rotaļa. Bakalaura darba apjoms: 57 lappuses, 4 attēli, 3 tabulas, 8 pielikumi, 59 literatūras avoti, no tiem: 40 latviešu valodā, 10 angļu valodā, 9 krievu valodā. The theme of the bachelor: "Enrichment of the vocabulary of 3-4 year old preschool children through games". Author of the work: Valentīna Rūtiņa-Rūtenberga. Aim of the work: To find out the enrichment of the vocabulary of 3-4 year old preschool children through games. The bachelor's consists of two parts: theoretical and empirical research. In the theoretical part, where analyzing the works of I. Freiberga, G. Svence, I. Miltina, D. Dzintere, I. Stangaine, D. Augstkalne and other latvian and foreign psychologists and teachers researches. Collected research materials about characteristics of language and speech acquisition, the role of vocabulary in the development of preschool children. Also how type of toys can expanding the vocabulary, as well as the role of parents and teachers in expanding the vocabulary of 3-4 - year - old children. In the empirical part has been developed evaluation scale and criteria whitch were developed according to children's vocabulary, and it was analyzed before and after playing, a play complex was developed to enrich vocabulary, and the effectiveness of using toys to enrich children's vocabulary. The study confirmed the hypothesis: the expansion of the vocabulary of 3-4 year old preschool children will be successful if: • the teacher will use toys that are appropriate for the children's age and experience; • games will be purposefully integrated into the pedagogical process during the day. Keywords: language, speech, vocabulary, preschool child, play. Bachelor's thesis volume: 57 pages, 4 pictures, 3 tables, 8 appendices, 59 literature sources of which 40 in Latvian, 10 in English, 9 in Rusian.