Radošās darbības sekmēšana nacionālo vērtību apguvē 5-6 g.v. bērniem
Author
Jančuka, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir “Radošās darbības sekmēšana nacionālo vērtību apguvē 5. – 6. gadus veciem bērniem”. Kvalifikācijas darba mērķis ir izveidot mācību saturu radošuma sekmēšanai, apgūstot latviešu nacionālās vērtības, gatavojoties Latvijas dzimšanas dienai. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1. Skaidrot jēdzienu radošums un analizēt literatūru par radošuma veidiem un tā sekmēšanu bērnu darbībā. 2. Apzināt, kuras latviešu nacionālās vērtības ir svarīgas un saprotamas 5. – 6. gadu vecumā un kāda loma to sekmēšanai ir skolai un ģimenei. 3. Izveidot darba plānu vienam mēnesim bērnu radošuma sekmēšanai, gatavojoties Latvijas dzimšanas dienai. 4. Analizēt bērnu darbību, radošumu un apkopot rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāv no trīs nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek apskatīts radošuma jēdziens, kā tas tiek skaidrots dažādos literatūras avotos, kādi ir tā veidi un kādi apstākļi to veicina. Otrajā nodaļā ir apskatītas nacionālās vērtības, kas būtu izprotamas pirmsskolas vecuma bērnam un kāda loma ir skolai un ģimenei šo vērtību izkopšanā. Trešajā nodaļā ir izveidots tematiskais plānojums radošuma attīstīšanai un nacionālo vērtību apguvei un aprakstīts darba process, ko bērni veikuši, rezultāti, iegūto rezultātu analīze. Pētījuma bāze: Ventspils novada X pamatskola, 5. – 6. gadus veco bērnu grupa, 13 bērni. Kvalifikācijas darba apjoms ir 53 lpp. Atslēgvārdi: radošums, radošā darbība, nacionālās vērtības, rokdarbi. The topic of the qualification paper is “Promotion of creative activity in the acquisition of national values for children aged 5-6”. The aim of the qualification paper is to create a study content to promote creativity by learning Latvian national values in preparation for Latvia's birthday. Qualification work tasks: 1. Explain the concept of creativity and analyze the literature on the types of creativity and its promotion in children's activities. 2. To identify which Latvian national values are important and understandable at the age of 5-6 and what role the school and the family play in promoting them. 3. To create a work plan for one month to promote children's creativity in preparation for Latvia's birthday. 4. Analyze children's activities, creativity and summarize the results. The qualification work consists of three sections. The first chapter looks at the concept of creativity, how it is explained in various literature sources, what its types are and what conditions promote it. The second chapter looks at national values that can be understood by a pre-school child and the role of school and family in cultivating these values. In the third chapter, a thematic plan for the development of creativity and the acquisition of national values is developed and the results of the work process performed by the children and the analysis of the obtained results are described. Research base: Ventspils region X primary school, group of 5-6 year old children, 13 children. The volume of the qualification work is 53 pages. Keywords: creativity, creative activity, national values, handicrafts.