Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorBriede, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:09Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84996
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57215
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšana literāro darbu iepazīšanas procesā”. Pētījuma mērķis ir pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veidošanos, iepazīstot dažādus literāros darbus. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt dažādu zinātnieku teorētiskās atziņas par valodas un runas attīstību. 2.Izzināt runas un valodas attīstības likumsakarības vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. 3.Veikt bērnu stāstītprasmes veidošanās izpēti literāro darbu iepazīšanas procesā. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika analizēta un apkopota zinātniskā literatūra, dažādu autoru atziņas par vidējā pirmskolas vecuma bērnu runas attīstības likumsakarībām, runas un valodas vispārīgu raksturojumu, stāstītprasmi un tās sekmēšanu. Pēc literatūras analīzes tika izsecināts, ka stāstītprasmi sekmīgi veidot palīdzēs bērnu vecumposmam atbilstoši dažādi literārie darbi, to lasīšana vai stāstīšana bērniem, attēlu kartītes, sakārtota, atbilstoša vide stāstītprasmes sekmēšanai. Empīriskajā daļā, pētījuma sākumā, bērni tika novēroti ikdienas darbībā. Mācību vide tika mērķtiecīgi iekārtota, mainīta visa pētījuma laikā. Pētījuma gaitā tika bērniem lasīti literārie darbi, piedāvāti dažādi stāstījuma veidi, vērota bērnu stāstītprasmes veidošanās. Noslēgumā tika atkārtoti veikts bērnu stāstītprames vērtējums. Iegūtie dati tika apkopoti, analizēti un izteikti secinājumi, ieteikumi par bērnu stāstītprasmes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vidējā pirmskolas vecuma bērnu stāstītprasme tiks sekmēta, ja pedagogs literāros darbus izvēlēsies atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un ja tiks radīta stāstīšanu rosinoša vide. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem un pielikumiem. Darbā iekļautas 8 tabulas, 5 attēli, izmantoti 44 literatūras avoti. Darba apjoms ir 59 lapas. Atslēgas vārdi - stāstītprasme, vidējais pirmsskolas vecums, runas un valodas attīstība, pirmsskolas izglītība.
dc.description.abstractBachelor's thesis topic is "Average preschooler's age group's storytelling furtherance in literature familiarization process". The objective of the study is to research the average preschooler's age group's storytelling development, familiarizing them with different literature works. Research tasks: 1.Analyze different scientists' theoretical insights about language and speech development. 2.Cognize speech and language development regularities in the average preschooler age group. 3.Perform the research of preschooler storytelling's development in the literal work familiarization process. The bachelor thesis consists of a theoretical and empirical part. In the theoretical part the author analyzed and summarized different scientific literature, insights from different authors about the average preschooler's storytelling development regularities, general speech and language characteristics, storytelling and its development. The conclusion after analyzing the literature is that different literature works that correspond to the age group help improve the child's storytelling skills, reading or retelling works to preschoolers, picture cards, and an arranged, appropriate environment helps the development of storytelling. In the empirical part, at the beginning of research, the children were evaluated in everyday activities. The study environment was purposefully set up, changed throughout the span of the research. During research children were read different literature works, offered different narrative types, and storytelling development was observed. Children's storytelling skills were repeatedly evaluated. The obtained data was summarized, analyzed and multiple conclusions were expressed, suggestions about children's storytelling development through literature work familiarization. Through the course of research the protruding hypothesis was confirmed, the average preschooler age group's storytelling abilities would develop, if the educator chose literature work that align with the child's interests, experience and if the environment was appropriate for storytelling. The bachelor thesis consists of 2 sections, 8 subsections, conclusions, suggestions and attachments. The work includes 8 tables, 5 images, 44 sources of literature. The thesis consists of 59 pages. Keywords – storytelling, average preschool age, speech and language development, preschool education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectrunas un valodas attīstība
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes veicināšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeAverage preschooler's age group's storytelling furtherance in literature familiarization process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record