Rotaļa kā sociālo prasmju attīstītāja 2-3 gadu veciem bērniem
Author
Mikalauska, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Sarmīte Mikalauska. Kvalifikācijas darba tēma: Rotaļa kā sociālo prasmju attīstītāja 2-3 gadus veciem bērniem. Studiju programma: pirmsskolas izglītības skolotājs. Darba zinātniskais vadītājs: Agita Klempere-Sipjagina. Kvalifikācijas darbā tiek pētīts: kā rotaļa veicina sociālo prasmju veidošanu. Darba mērķis: noskaidrot kā rotaļa veicina sociālās prasmes. Darba uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt teorētisko literatūru par tēmu. 2.Noskaidrot 2-3 gadus vecu bērnu attīstību. 3.Izzināt rotaļas nozīmi pirmskolā. 4.Apzināt svarīgākās sociālās prasmes pirmsskolā. 5.Apzināt rotaļas, kuras veicina sociālo prasmju veidošanos šajā vecumposmā. 6.Noskaidrot, kā tieši izvēlētās rotaļas attīsta sociālās prasmes. Kvalifikācijas darbs sastāv no 4 nodaļām. Darba pirmajā nodaļā aplūkotas teorētiskās nostādnes par rotaļu pirmsskolā. Otrajā nodaļā atklāts sociālo prasmju raksturojums un socializācijas nozīme pirmskolā. Trešā nodaļa atklāj 2-3 gadus vecu bērnu attīstības raksturojumu. Ceturtajā nodaļā - pētījums par sociālajām prasmēm 2-3 gadus veciem bērniem “X” PII. Rezultātā: veikts pētījums par 10 “X” PII audzēkņu sociālo prasmju attīstības dinamiku mācību gada laikā. Darba apjoms: 40 lpp. Darbā izmantoti: 43 literatūras un citi avoti Atslēgas vārdi: rotaļa, pirmsskola, sociālās prasmes, 2-3 gadus veci bērni. Author of the Work: Sarmīte Mikalauska. Topic of the Qualification Work: The role of play in development of social skills of 2-3-year old children. Study Program: Teacher of Preschool Education. Scientific adviser of the Work: Agita Klempere-Sipjagina Study object of the Qualification Work: How play is contributing in development of social skills. Aim of the Work: To find out how play develops social skills. Tasks of the Work: 1. To study and analyze theoretical literature on the topic. 2. To find out about development of 2-3-year-old children. 3.To reveal the role of play at preschool. 4. To identify the most important social skills at preschool. 5. To identify plays which are contributing in development of social skills at this age group. 6. To explore how the chosen plays are developing social skills. The qualification work consists of 4 chapters. The first chapter discusses theoretical framework on play at preschool. The second chapter reveals characteristics of social skills and importance of socialization at preschool. The third chapter provides characteristics of development of 2-3-year old children. The fourth chapter deals with a research on social skills of 2-3-year old children “X” PII. Obtained results: The research on the development dynamics of social skills of 10 “X” PII pupils during a school year. Volume of the Work: 40 pages. Used sources: 43 sources of literature and other sources. Key words: play, preschool, social skills, 2-3-year old children.