Literatūra kā līdzeklis 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai
Autor
Granauska, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: Literatūra kā līdzeklis 3 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai. Darba autore: Evita Granauska Darba vadītājs: Mg. paed. Dagnija Vigule Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma subjekts: bērna vārdu krājums. Pētījuma mērķis: pētīt teorijā un praksē bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas ar literatūru kā līdzekli pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika analizētas teorētiķu atziņas valodu, valodas attīstību un literāro darbu izmantošanas iespējām valodas attīstības veicināšanai. Otrajā kvalifikācijas darba daļā autore veica novērošanu un pedagoģisko darbību, vērtējot bērnu valodas attīstību pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem. Kvalifikācijas darbā ir izstrādāti secinājumi un sniegti priekšlikumi, kā ar literāro darbu izmantošanu sekmēt bērna vārdu krājuma paplašināšanos. Pētījuma hipotēze: ar literāro darbu izmantošanu ir iespējams paplašināt bērna vārdu krājumu , ja: pedagogs mērķtiecīgi spēs izmantot literāros darbus, lasīs bērnu vecumam atbilstošus literāros darbus, priekšā lasīšana notiks regulāri. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 51 lpp., 12 attēliem, 12 tabulām, 32 izmantotās literatūras un avotiem, un 2 pielikumiem. Atslēgas vārdi: valoda, literārie darbi, vārdu krājuma paplašināšana, trīs līdz četru gadu veci bērni. Qualification work theme: Literature as a means of expanding 3-4 year old children’s vocabulary Author of the work: Evita Granauska Supervisor: Dagnija Vigule Object research: pedagogical process in preschool Research subject: child vocabulary The aim of the research: to study in theory and practice the possibilities of expanding children's vocabulary with literature as a tool in preschool. The work consists of two parts. The first part analyzed the findings of theorists on language, language development and the possibilities of using literary works to promote language development. In the second part of the qualification work, the author performed observation and pedagogical activities, evaluating the development of children's language according to previously developed criteria. In the qualification work, conclusions are developed and suggestions are given on how to promote the expansion of the child's vocabulary through the use of literary works. Research hypothesis: with the use of literary works, it is possible to expand the child's vocabulary if: teachers will be able to purposefully use literary works, read literary works appropriate to the age of children, reading in front will take place regularly. The qualification paper consists of: 51 pages, 12 pictures, 12 tables, 32 used literature and sources, and 2 appendices. Keywords: language, literary works, vocabulary expansion, three to four year old kids.