Pirmsskolas vecuma 1,5 - 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pedagoģiskajā procesā
Author
Siromolotova, Edīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Edītes Siromolotovas kvalifikācijas darba "Pirmsskolas vecum bērna 1,5 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās sekmēšana pedagoģiskajā procesā" mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt, kā pedagogs var sekmēt bērna pašapkalpošanās prasmes, atbalstīt bērnu būt drošam un patstāvīgam. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmā – teorētiskā daļa, kura sastāv no teorētiskās bāzes, pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņām, kāpēc ir svarīgas pašapkalpošanās iemaņas, kas to veicina. Kā arī teorētiski raksturo attiecīgā vecumposma īpatnības. Otrā – empīriskā daļa, kurā tiek veikts novērojumus par bērnu pašapkalpošanās prasmēm, kā arī pedagoģiskās darbības, kuras veicina bērna pašapkalpošanās iemaņas. Novērojumā tiek secināts, cik svarīgi ir bērnam ļaut, dodot pietiekami daudz laika, patstāvīgi apgūt pašapkalpošanās prasmes, kas ir pamats visai turpmākajai dzīvei. Pirmsskolas izglītības iestādē pašapkalpošanās prasmes nostiprina jau pašos mazākajos bērnos, ļaujot darīt, izvēlēties pašam. Lai pašapkalpošanās prasmes tiktu veiksmīgi apgūtas, ir svarīgi, lai pedagogs būtu zinošs un spētu veidot bērnam apkārt attīstošu vidi. Kvalifikācijās darbs sastāv no ievada, 2 daļām, 7 apakšnodaļām, 46 izmantotajiem literatūras avotiem, 55 lapām. Atslēgas vārdi: praktiskās dzīves iemaņas, pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, jaunākais vecumposms, bērni, patstāvība, vide. The aim of Edite Siromolotova paper "Development of self-service skills in the pedagogical process among 1,5-3 years old preschoolers" is the theoretical and practical study - how a teacher can develop a child's self-service skills, support a child to be safe and independent. The paper consists of two parts. The first is the theoretical part, which consists of the theoretical basis knowledge of pedagogy and psychology scientists, why self-service skills are important, which contribute to this. As well as theoretically characterize the peculiarities of the respective age group. The second empirical part, in which the observation of children's self-care skills is performed, as well pedagogical activities that promote child's self-care skills. The observation concludes how important is for the child to allow himself/herself, by giving time, to acquire self-service skills, which is the basis for the whole future life. In a pre-school educational institution, self-service skills are strengthened in the youngest children, allowing them to choose what to do. In order for self-service skills to be successfully acquired, it is important that the teacher is knowledgeable and able to create a developing environment around the child. The qualification paper consists of an introduction part, 2 parts, 7 subsections, 46 used literature sources and, 55 pages. Keywords: practical life skills, self-service skills, preschool, youngest age, children, independence, environment.