Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baiba
dc.contributor.authorKovaļevska, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:12Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85022
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57231
dc.description.abstractMaģistra darbs “Izpratne par akadēmisko godīgumu pamatskolā” izstrādāts ar mērķi noskaidrot skolēnu un pedagogu izpratni par akadēmisko godīgumu, apzināt akadēmiskā negodīguma izpausmes veidus un tā ietekmējošos faktorus pamatizglītības posmā Latvijā. Akadēmiskais godīgums tiek aktualizēts valstiskā līmenī tikai augstākās izglītības kontekstā, kaut gan šādas rīcības aizsākumi meklējami jau pirmskolas un pamatizglītības posmos. Tēorētiskās literatūras analīzē tika skaidroti akadēmiskā godīguma un negodīguma jēdzieni, ar tiem saistītie normatīvie dokumenti Latvijā, ietekmējošie faktori, sakarība ar vecumposmu attīstības īpatnībām un personības iezīmēm, apzināti akadēmiskā negodīguma izpausmes veidi. Empīriskajā daļā noskaidrots, ka skolēniem un pedagogiem nav vienota izpratne par akadēmiskā godīgumā jēdzienu un tā nozīmīgumu, jo nav izstrādātas vienotas vadlīnijas akadēmiskā godīguma veicināšanai. Līdzatbildīgi tā veicināšanā ir pedagogi, izglītības iestāde, ģimene un sabiedrība kopumā. Atslēgvārdi: akadēmiskais godīgums, akadēmiskais negodīgums, izpratne, pedagoģiskais process, vērtības, tikumi, skolēni, pedagogi, vecāki.
dc.description.abstractThe master's thesis “Understanding of academic integrity in primary school” has been developed with the aim to determine how students and teachers understand academic honesty, and to identify the ways how academic dishonesty and its influencing factors are manifested in the primary education level in Latvia. Academic integrity at the national level is only acknowledged in the context of higher education, although the origins of such action can be traced back to pre-school and primary education. The analysis of the theoretical literature explained the concepts of academic honesty and dishonesty, topic related normative documents in Latvia, the influencing factors, the relationship with the peculiarities of age development and personality traits, and also identified the types of academic dishonesty. The empirical part reveals that students and teachers do not have a common understanding of the concept of academic integrity and its significance, as there are no common guidelines for promoting academic integrity. Teachers, the educational institution, the family and society as a whole have a shared responsibility to promote it. Keywords: academic honesty, academic dishonesty, understanding, a pedagogical process, values, virtues, students, teachers, parents.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAkadēmiskais godīgums
dc.subjectAkadēmiskais negodīgums
dc.subjectIzpratne
dc.subjectPedagoģiskais process
dc.subjectVērtības
dc.titleIzpratne par akadēmisko godīgumu pamatskolā
dc.title.alternativeUnderstanding of Academic Integrity in Primary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record