Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorBriede-Veidenberga, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:12Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:12Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85023
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57232
dc.description.abstractDarba autore: Vineta Briede - Veidenberga Darba zinātniskā vadītāja: Mg.psych., Mg.paed. Ilze Kricka Pētījuma mērķis: izpētīt un analizēt pedagogu savstarpējo attiecību nozīmi izglītības iestādē, izprast iemeslus, kas veido attiecības, to nepieciešamību un ietekmi uz darba procesa norisi. Pētījuma uzdevumi: Veikt datu analīzi par pedagogu savstarpējām attiecībām Pēc anketu datiem analizē attiecību nozīmi izglītības iestādē Izprast konfliktsituācijas starp pedagogiem Pētījuma metodes: Teorētiskā - zinātniskās literatūras un avotu analīze Empīriskā- anketas Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi dažādos novados. Kvalifikācijas darbu veido 2 nodaļas – teorētiskās un empīriskās daļas. Pirmajā nodaļā tiek izklāstīta teorija un jēdzienu skaidrojums par pedagogu savstarpējām attiecībām, pedagoģisko procesu un konfliktu ietekmi darba procesā, par kopīgo mērķu nozīmi izglītības iestādē, lomām un pārmaiņām pedagogiem, kā arī par vadības ietekmi uz izglītības iestādi un vadības nozīmi pedagogu sadarbības veicināšanai. Otrā nodaļā tiek izklāstīta empīriskā daļa, kura sastāv no divām apakšnodaļām. Pirmā apakšnodaļā tiek izklāstīta metodoloģija, bet otrā apakšnodaļā atspoguļoti datu rezultāti un to analīze. Pētījumā izmantotās metodes ir aptaujas anketa, kura tika izsūtīta pirmsskolas izglītības iestādes pedagogiem Ventspilī, Dundagā, Tukumā un Kuldīgā, lai saņemtu plašu pedagogu viedokļu un pieredzes dažādību pētījuma veikšanai. Apkopojot datus tika veikta datu analīze par pedagogu savstarpējo attiecību nozīmi izglītības iestādē, to ietekmi un iemesliem, tāpat arī par izglītības iestādes vadības iesaisti un ieguldījumu, lai veicinātu labvēlīgas attiecības starp pedagogiem. Kvalifikācijas darba nobeigumā tiek izteikti darba autores secinājumi par pētījuma tēmu, pētījuma problēmu un pētījuma darba norisi. Pielikumā tiks pievienota pētījumam izveidotā un izmantotā aptaujas anketa. Kvalifikācijas darba apjoms 46 lpp. Kvalifikācijas darbā tiks izmantoti 32 avoti – grāmatas un internetā atrastā informācija. Atslēgvārdi: Mērķi, konflikts, pedagogi, savstarpējās attiecības, vadības stili.
dc.description.abstractAuthor of the work: Vineta Briede - Veidenberga Type of work: Qualification work Study program: Preschool education teacher Scientific supervisor: Dr. paed., assoc. prof. Ilze Kricka The aim of the research: to study and analyze the significance of mutual relations of teachers in an educational institution, to understand the reasons that form the relationship, their necessity and impact on the course of the work process. Research tasks: To perform data analysis on the mutual relations of teachers; According to the questionnaire data, the significance of the relationship in the educational institution is analyzed; Understand conflict situations between teachers; Research methodology: In theory - analysis of scientific literature and sources Empirical-questionnaires Research base: Teachers of pre-school educational institutions in different regions. Structure of the research: introduction, two parts, conclusion. The qualification work consists of 2 chapters - theoretical and empirical parts. The first chapter presents the theory and explanation of concepts about the relationship between teachers, the impact of pedagogical processes and conflicts in the work process, the importance of common goals in the educational institution, roles and changes in teachers, and the impact of leadership on education and leadership. The second chapter presents the empirical part, which consists of two subsections. The first section describes the methodology, while the second section presents the results of the data and their analysis. The methods used in the study are a questionnaire sent to pre-school teachers in Ventspils, Dundaga, Tukums and Kuldiga to receive a wide variety of teachers' views and experiences for the study. When collecting the data, an analysis of the importance of the relationship between teachers in the educational institution, their impact and reasons, as well as the involvement and contribution of the management of the educational institution to promote favorable relations between teachers will be performed.At the end of the qualification paper, the author's conclusions about the research topic, research problem and the course of the research work will be expressed. The questionnaire created and used for the study will be attached. Volume of qualification work is 46 pages. 32 sources used in the qualification work – books and information from the internet. Keywords: Goals, conflict, educators, relationships, leadership styles.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectmērķi
dc.subjectkonflikts
dc.subjectpedagogi
dc.subjectsavstarpējās attiecības
dc.subjectvadības stili
dc.titlePieaugušo saskarsme un tās ietekme mācīšanās procesā
dc.title.alternativeAdults comunication and its on the learning process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record