Bilingvālā izglītība 3-4 gadīgu bērnu valodas apguves veicināšanai pirmsskolā
Автор
Vītola, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Antra Vītola Darba veids:Kvalifikācijas darbs Studiju programma:Pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed., asoc. prof. Ieva Margeviča- Grinberga Pētījuma mērķis: izpētīt 3-4 gadīgu bērnu otrās valodas apguves veicināšanu bilingvālā mācību procesā pirmsskolā. Pētījuma jautājumi: Kas ietekmē bērna valodas attīstību? Organizēt bilingvālu mācību procesu 3-4 gadīgu bērnu otrās valodas attīstībai. Pētījuma uzdevumi: Analizēt zinātnisko literatūru par otrās valodas apguvi un bilingvālo izglītību Izpētīt otrās valodas attīstību 3-4 gadīgiem bērniem •Veikt pedagoģisko izpētījumdarbību; Intervēt skolotājus par mācību procesu bilingvālā grupā; Izstrādāt ieteikumus bilingvāla mācību procesa organizēšanai 3-4 gadīgu bērnu otrās valodas apguves veicināšanai. Pētījuma metodes: teorētiskās- zinātniskās literatūras un avotu analīze empīriskā •pedagoģiskā izmēģinājumdarbība •anketas •pārrunas ar vecākiem Pētījuma bāze: Ventspils pirmsskolas izglītības iestāde , 3-4 gadīgi 14 bērni, anketēšanā piedalījās 37 pedagogi no izglītības iestādes. Pētījuma struktūra: Pirmā un otrā nodaļa ir teorētiskā daļa. Pirmajā nodaļā tiek apkopota informācija par bērna runas attīstību no zīdaiņa līdz 3-4 gadu vecumam un otrās valodas apgūšana. Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par bilingvālo izglītību, tās veidiem un “Skola2030” konteksts par bilingvālo izglītību. Trešajā nodaļā anketu apkopošanas rezultāti un bērnu vērtēšana pētījuma sākumā un beigās. Kvalifikācijas darba apjoms 53 lpp. Kvalifikācijas darbā tiks izmantoti 28 avoti- grāmatas un internetā atrastā informācija. Atslēgas vārdi: bilingvālā izglītība, otrā valoda, bilingvisms, latviešu valoda, mazākumtautība. Task owner: Antra Vitola Type of task: Qualification work Study: Pre-school age teacher (First Grade Teacher) Head of scientific work: Ieva Margeviča-Grinberga, Docent at Latvian University Purpose of the study:explore 3-4 year’s old child learning the second language promotion in bilingual process in preschool. Study questions: What affect thr child’s language development Organise a bilingual learning process 3-4 years old child second language development. Tasks of the study: analyse scientific literature on second language learning and bilingual education study the development of the second language for the 3-4 years old child •carry out pedagogical research activities; interview teachers about the learning process in a bilingual group develop recommendations for the bilingual learning process for 3-4 years old child second language learning promotion. Study methods: theoretical and scientific literature and sources analys empirical •pedagogical testing •questionnaires. Study base: Ventspils pre-school education institution, 14 child’s aged by 3-4 years old, questionnaire was attended by 37 pedagogue from education institutions. Structure of the study: the first and second part is theory part. The first charper collects information about development of the childs speech from the infant to the age 3-4 years and the learn of the second language. Second chyarper is collected information on bilingual education and its types and “Skola2030” content of bilingual education. Third charper are results of the collection of questionnaires and evolution of children atthe begining and end of the study. Amount of qualification work is 53 pages. In the qualification work will be used 28 sources- books and information found on the internet. Keywords- bilingual education, second language, bilingual, latvian language, minority.