Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorKurpniece, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:13Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85034
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57236
dc.description.abstractDarba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara sekmēšana sporta nodarbībās Darba autors: Inga Kurpniece Bakalaura darba mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara sekmēšanas iespējas sporta nodarbībās Pētījuma hipotēze: 4 - 5 gadīgiem bērniem līdzsvara sekmēšana sporta nodarbībās būs sekmīga, ja skolotājs sporta nodarbībās piedāvās daudzveidīgas darbības līdzsvara sekmēšanai un bērni aktīvi iesaistīsies skolotāja piedāvātajās aktivitātēs. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētiskās atziņas par fiziskām īpašībām, to sekmēšanu bērniem vidējā pirmsskolas vecumā. 2.Izzināt sporta nodarbību būtību un līdzsvara sekmēšanas iespējas tajās. 3.Pētīt līdzsvara sekmēšanu 4 – 5 gadus veciem bērniem sporta nodarbībās. Darba sastāvs: ievads, teorētiskā un empīriskā daļa ar vairākām apakšnodaļām. Darba teorētiskajā daļā tika analizētas dažādu autoru (Jansone, R., Krauksts, V., Brēmanis, E., Liepiņš, I., Saveļjeva, L., Karlovska, R., Ašmarins, B. A., Stepaņenkova, E. J., u. c.) teorētiskās atziņas par fiziskām īpašībām un to sekmēšanu bērniem vidējā pirmsskolas vecumā. Pētījuma empīriskajā daļā tika izmantotas divas empīriskā pētījuma metodes – novērošana un pedagoģiskā darbība. Pētījuma sākumā tika izstrādāti kritēriji līdzsvara novērtēšanai veicot soļošanas un skriešanas kustības un veikta bērnu novērošana. Pedagoģiskajā darbībā bērniem tika piedāvātas dažādas fiziskās aktivitātes ar kurām sekmēt līdzsvara attīstību. Darbam izvirzītā hipotēze, ka 4 - 5 gadīgiem bērniem līdzsvara sekmēšana sporta nodarbībās būs sekmīga, ja skolotājs sporta nodarbībās piedāvās daudzveidīgas darbības līdzsvara sekmēšanai un bērni aktīvi iesaistīsies skolotāja piedāvātajās aktivitātēs, apstiprinājās. Darba apjoms: 55 lappuses, 5 tabulas, 5 attēli, 14 pielikumi un 61 literatūras avoti. Atslēgvārdi: līdzsvars, pirmsskolēns, sporta nodarbība, attīstība, fiziskās aktivitātes, fiziskās īpašības 
dc.description.abstractThesis topic: Promoting balance in sport lessons for children of middle pre-school age Thesis author: Inga Kurpniece The aim of the bachelor's thesis: To theoretically analyze and practically study the possibilities of promoting balance of middle pre-school children in sports activities. Research hypothesis: Promoting balance in sport lessons for children aged 4 to 5 will be successful if the teacher offers a variety of activities to promote balance in the sport lessons and the children are actively involved in the activities offered by the teacher. Research tasks: 1.To analyze the theoretical findings about physical characteristics, their promotion in children of middle school age. 2.To find out the essence of sports activities and the possibilities of promoting balance in them. 3.To study the promotion of balance in 4 to 5 year old children in sports activities. Thesis composition: Introduction, theoretical and empirical part with several subsections. In the theoretical part of the work, the theoretical findings of various authors (Jansone, R., Krauksts, V., Brēmanis, E., Liepiņš, I., Saveļjeva, L., Karlovsk, R., Ašmarins, BA, Stepanenkova, EJ, etc.) were analyzed on physical characteristics and their promotion in pre - school children. In the empirical part of the study, two methods of empirical research were used - observation and pedagogical activity. At the beginning of the study, criteria were developed to assess balance in walking and running movements and to observe children. In pedagogical activities, children were offered various physical activities to promote the development of balance. The hypothesis that the promotion of balance in sports activities for 4 to 5 year old children will be successful if the teacher offers various activities to promote balance in sports activities and the children are actively involved in the activities offered by the teacher were confirmed. Thesis consists of: 55 pages, 5 tables, 5 figures, 14 appendices and 61 references. Keywords: balance, preschooler, exercise, development, physical activity, physical characteristics
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlīdzsvars
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectfiziskās īpašības
dc.subjectsporta nodarbība
dc.subjectattīstība
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu līdzsvara sekmēšana sporta nodarbībās
dc.title.alternativePromoting balance in sport lessons for children of middle pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record