Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību sekmēšana kustību rotaļās
Author
Šulte, Valērija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Valērija Šulte Bakalaura darba temats: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību sekmēšana kustību rotaļās. Mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pētīt pamatkustību apguves sekmēšanu kustību rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba teorētiskajā daļā tiek atlasīti un analizēti pedagoģiskie un psiholoģiskie literatūras avoti par kustību nozīme bērnu veselības un attīstības veicināšanai. Darba autore pēta pamatkustības un to nosacījumus veiksmīgai apguvei. Tiek izzināts un veikts 1-3 gadu vecumam bērnu attīstības raksturojums. Teorētiski un praktiski tiek izzināts kustību rotaļu izmantošanas iespējas pamatkustību apguves veicināšanai. likumsakarības. Kā arī tiek pētītas un analizētas rotaļas un kustību rotaļas nozīme bērna attīstībā. Darba pētījuma daļā tiek veikts empīriskais pētījums par 2-3 gadīgu bērnu pamatkustību apguves sekmēšanu kustību rotaļās. Tiek novērots un veikts pētāmas grupas bērnu raksturojums pētījuma sākumā un beigās. Darba autore izstrādā bērnu pamatkustību kritērijus un uzdevumus, veic pētījuma beigās analīzi un salīdzinājumu. Pētījums tiek veikts Bauskas pirmsskolas izglītības iestāde “X” jaunākā pirmsskolas vecuma grupā, kuru apmeklē 20 bērni vecumā no 1,5 līdz 3 gadiem. Pētījumā piedalās 10 bērni – 5 zēni un 5 meitenes. Pētījums tiek veikts no septembra līdz novembra mēnesim, kur darba autore izmanto atlasītās kustību rotaļas pedagoģiskajā procesā, lai sekmētu bērnu pamatkustības kustību rotaļās. Darbā apstiprinās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos pētījuma nosacījums, ka bērnu pamatkustību apguve tiks sekmēta, ja pedagogs izvēlēsies kustību rotaļas ar apgūstamajām pamatkustībām, atlasīs pamatkustību novērtēšanai atbilstošus kritērijus un ieinteresēs bērnu aktīvi un mērķtiecīgi piedalīties kustību rotaļās. Atslēgas vārdi: kustību rotaļas, pamatkustības, attīstība, jaunākais pirmsskolas vecumposms, sekmēšana, veicināšana. Bakalaura darbs sastāv no 55 lappusēm, darbā ir iekļautas 10 tabulas, 8 attēli, 2 pielikumi. Izmantoti 54 literatūras avoti. The author of bachelor thesis: Valerija Sulte The bachelor thesis is Development of the youngest pre-school children’s fundamental motion skills through movement games. The objective of the bachelor thesis is to conduct a theoretical and practical research on promotion of the youngest pre-school children’s fundamental motion skills by using movement games. The theoretical part includes the list and analysis of literature sources in psychology and pedagogy on importance of motion for children’s health and development. The author of the thesis explores the fundamental motion skills and their successful integration. The development performance is studied and implemented for the age of children from one to three years. The possibilities of using movement toys to promote the advancement of basic movements are explored in theoretical and practical way. The practical part includes empirical reasearch on promotion of advancement of fundamental motion skills through movement games for the age of children from two to three years. The author of the thesis develops the criteria and objectives of children’s basic motions and also conducts the analysis and comparison at the end of the research. The research is conducted in the Bauska preschool educational institution “X” with the youngest pre-school children’s group of twenty children of the age from one and half to three years. Ten children (five boys and five girls) participated in the researc Research Hypothesis. It is hypothesized that development of the youngest pre-school children’s fundamental motion skills is advanced if pedagogue uses the movement toys or games of promoting basic movements, selects the appropriate assessment criteria for the basic children’s movements and encourages children to participate actively and consciously in the motion games. The keywords: movement games, fundamental movements, development, the youngest pre-school age, advancement, promotion. The bachelor study consists of 55 pages, 10 tables, 8 pictures and 54 annexes, list of information sources.