Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorDzalbe-Blumberga, Eva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:13Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85040
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57238
dc.description.abstractDarba autore: Eva Dzalbe – Blumberga Darba vadītājs: Dr.paed. Inga Stangaine Pētījuma temats: “Vecākās pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveide pedagoģiskajā procesā” Pētījuma mērķis: teorētiski pētīt un analizēt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveidi pedagoģiskajā procesā Darba struktūra: Ievads, 2 nodaļas, secinājumi, literatūras saraksts, pielikums Pētījums par “Vecākās pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveide pedagoģiskajā procesā” tika veikts laika posmā no 2020.gada 1.oktobra līdz 2021.gada 20. oktobrim. Saskaņā ar pētījuma mērķi un pētījuma uzdevumiem tika izmantotas vairākas pētīšanas metodes. Teorijas atziņu izzināšanai tika izmantota literatūras atziņu analīze un bērnu izvērtēšana. Viedokļa noskaidrošanai par pedagogu ikdienas darba metodēm bērnu stāstītprasmes pilnveidošanā tika veikta pedagogu aptauja. Kopā tika aptaujāti 10 pedagogi. Aptaujas paraugu skat. 6. pielikumā. Aptaujā iegūto datu apkopšanai tika izmantota datu statistiskās analīzes (matemātiskās statistikas) metode. Iegūtie dati attēloti kolonnu diagrammās. Kopā izveidotas 3 diagrammas. Savukārt, viedokļa noskaidrošanai par vecāku iesaistīšanos bērnu stāstītprasmes pilnveidošanā tika veikta vecāku aptauja. Kopā tika aptaujāti 20 vecāki. Aptaujas paraugu skat. 5. pielikumā. Lai noskaidrotu bērnu stāstītprasmes atbilstību vecumposmam tika veikta bērnu izvērtēšana un sniegts bērnu stāstīt prasmes raksturojums pētījuma sākumā un pētījuma beigās izmantojot dažādas metodes un literāros darbus . Izvērtēšanas rezultāti attēloti 5. un 6. tabulā. Atslēga vārdi: vecākās pirmsskolas vecums, stāstītprasme, stāstītprasmes veidi Darba apjoms: darba apjoms 53 lpp, darbs papildināts ar11 attēliem, 5 tabulām, 6 pielikumiem un 25 vienības izmantoto literatūras un avotu saraksts. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido vienības latviešu un krievu valodā.
dc.description.abstractAuthor of the Bachelor thesis: Eva Dzalbe - Blumberga. Adviser: Dr.paed. Inga Stangaine Title of the Bachelor thesis “Improvement of the narration skills of older pre-school children in the pedological process” Structure: Introduction, 2 chapters, conclusions, the list of references, appendix The goal: To research and analyze from a theoretical viewpoint the development of the eldest pre-school children's narration skills in the pedagogical process The object of the research: Pedagogical process in pre-school The subject of the research: The development of narration skills Research methods: The research “Improvement of the narration skills of older pre-school children in the pedological process” was conducted during the time period from October 1, 2020 until October 20, 2021. According to the research goal and objectives, multiple research methods were used. The review of literary works and the examination of children were used to collect theoretical acknowledgments. To understand the opinions about the teachers' daily work methods in order to develop children's narration skills, teachers were surveyed. The survey was answered by 10 teachers. An example for the survey can be found in appendix 6. To gather the data, a data statistical analysis (mathematical statistics) method was applied. The collected data is depicted in a bar graph. 3 graphs have been created in total. To understand parents' opinion on participating in developing childrens' narration skills, parents were surveyed. The survey was answered by 20 parents. An example of the survey can be found in appendix 5. To determine the compliance of the children's narration skills according to their age, the children were examined and a review of their narration skills provided at the beginning and the end of the research by using various methods and literary works. The results of the review have been depicted in tables 5 and 6. Keywords: Eldest pre-school children, narration skills, types of narration The volume: Introduction, 2 chapters, 56 pages, 11 pictures, 5 tables, 6 appendices and 25 literary sources. The list of references consists of literary works and sources in Latvian and Russian languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvecākā
dc.subjectpirmsskolas
dc.subjectvecumus
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectstāstītprasmes
dc.titleVecākās pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes pilnveide pedagoģiskajā procesā
dc.title.alternativeImprovement of the narration skills of older pre - school children in the pedagogical process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record