Romu tautības bērnu integrēšanos pirmsskolas izglītības iestādē veicinoša pedagogu un vecāku sadarbība
Autor
Sondare, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Elizabete Sondare Bakalaura darba tēma: Romu tautības bērnu integrēšanos pirmsskolas izglītības iestādē veicinoša pedagogu un vecāku sadarbība Bakalaura darbā tiek pētīta / analizēta integrēšanos veicinoša pedagogu un romu tautības bērnu vecāku sadarbība. Darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt romu tautības bērnu integrēšanos pirmsskolas izglītības iestādē veicinošas pedagogu sadarbības ar vecākiem nosacījumus. Pirmajā nodaļā apskatāmi integrēšanās traucējošie un veicinošie faktori, romu tautības bērnu dzīves situācija, etnopsiholoģiskais raksturojums un integrēšanos veicinoša pedagogu un vecāku sadarbība, tās formas, integrēšanās pakāpes noteikšanas kritēriji. Otrajā nodaļā apskatāms pētījuma metodoloģiskais apraksts un empīriskais pētījums, kas ietver: pedagoģisko vērojumu – vērota viena grupa, kurā ir viens romu tautības bērns, grupas pedagogi un romu bērna vecāki; pedagogu anketēšanu – anketas jautājumi saistīti ar sadarbības ar vecākiem prasmju novērtēšanu un romu bērnu integrācijas veicināšanu un novērtēšanu; vecāku anketēšanu, kur tiek noskaidrota vecāku attieksme pret sadarbību, kā arī bērna integrēšanās nozīme. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze. Darbs sastāv no: 3 tabulām un 14 attēliem, 3 pielikumiem. Darbā ir ievads, 2 nodaļas un 9 apakšnodaļas, secinājumi, priekšlikumi. Darba apjoms: 65 lappuses. Darbā izmantoti 40 informācijas un literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Romi, pedagogu – vecāku sadarbība, integrācija, kultūra. Author of the Bachelor thesis: Elizabete Sondare Title of the Bachelor thesis Collaboration between parents and teachers for promoting Romani children integration in pre-school institutions The research focuses on the analysis of integration-promoting collaboration between teachers and Romani children's parents. The goal of the research: To review the theory and empirically analyse the rules for teacher and parent collaboration in order to promote the integration of Romani children in pre-school institutions. The first chapter focuses on the distracting and promoting factors, the situation of Romani children's lives, etno-psychological characterization and integration-promoting collaboration between teachers and parents, their forms and the criteria for determining the level of integration. The second chapter consists of the methodology section and the empirical research that includes: pedagogical observation of a group that includes one Romani child, teachers of the group and the parents of the Romani child; surveying of teachers – the survey questions are linked to the evaluation of collaboration with the parents and the evaluation of the integration of Romani children; surveying of parents, where the parents' attitude towards the integration is understood, as well as the importance of the children's integration. The research also includes conclusions and proposals. The hypothesis set for the research is confirmed. The research consists of: 3 tables and 14 pictures, 3 appendices. The thesis has an introduction, 2 chapters, 9 subchapters, conclusions, proposals. The volume of the paper: 65 pages. The research uses 40 different references. Keywords: Romani, parent-teacher collaboration, integration, culture.