Smalkās motorikas attīstīšana 3-4gadus veciem bērniem izmantojot Montesori materiālus
Author
Ķiepe-Kipge, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums – Montesori materiālu ietekme uz smalko motoriku 3-4 gadus veciem bērniem Darba autore – Marta Ķiepe-Kipge Pētījuma mērķis: izzināt un pētīt Montesori materiālu ietekmi uz smalko motoriku 3 – 4 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Vai Montesori materiāli ietekmē 3-4 gadus vecu bērna smalko motorikas attīstību? Lai sasniegtu pētījuma mērķi, darbs tika veidots no teorētiskajās un empīriskajās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē lielās un smalkās motorikas nozīmi cilvēka attīstībā, pirmsskolas vecuma bērna attīstību, teoriju par Montesori materiāliem, to veidiem un vingrinājumiem smalkās motorikas attīstības veicināšanā. Empīriskajā daļā autore vēro un analizē pirmsskolas vecuma bērnus3-4 vecuma grupā, veic smalkās motorikas vingrinājumus izmantojot Montesori materiālus un pasniegšanas veidus. Darba beigās tika izdarīti secinājumi, kuri pirmsskolas pedagogiem, kā arī pirmsskolas bērnu vecāki ir noderīgi darbam ar pirmsskolas vecuma bērniem izmantojot Montesori materiālus. Darba apjoms – 47lpp, tajā iekļauti 6 attēli un 2.tabulas. Darbam pievienoti 5 pielikumi. Atslēgas vārdi – praktiskā dzīve, Montesori, pirmsskola Title - Influence of Montessori materials on fine motor skills in 3–4-year-old children The author of the work is Marta Ķiepe-Kipge The aim of the study: to find out and study the effect of Montessori materials on fine motor skills in 3–4-year-old children. Research question: Do Montessori materials affect the fine motor development of a 3–4-year-old child? To achieve the goal of the research, the work was composed of theoretical and empirical parts. In the theoretical part of the research, the author analyzes the importance of large and fine motor skills in human development, the development of a preschool child, the theory of Montessori materials, their types, and exercises in promoting the development of fine motor skills. In the empirical part, the author observes and analyzes preschool children in the age group 3-4, performs fine motor skills exercises using Montessori materials and teaching methods. At the end of the work, conclusions were made that are useful for preschool teachers as well as parents of preschool children to work with preschool children using Montessori materials. Thesis consists of 47 pages, 6 figures and 2 tables. 5 appendices are attached to the work. Keywords - practical life, Montessori, preschool