Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu drošības izjūtas attīstība sekmīgai adaptācijai pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Vēze, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis Izzināt bērnu drošības izjūtas attīstību pirmsskolas izglītības iestādē sekmīgam adaptācijas procesam pirmsskolas izglītības 1.posmā Datu ieguves metodes 1.Teorētiskās literatūras analīze 2.Novērošana Datu apstrādes metodes 1.Datu statistiskā un matemātiskā analīze 2.Kontentanalīze Pētījuma bāze Ventspils pirmsskolas izglītības iestādē A, seši bērni 2 – 3 gadu vecumā, kuri tikko uzsākuši pirmsskolas gaitas. Teorētiskās literatūras analīzē apkopota informācija par dažādu autoru skatījumu (Dž. Boulbijs, S. Gailuma, I. Puškarevs, u.c.) , kas ir emocionālā drošības izjūta, adaptācijas pakāpju iedalījums, kā arī raksturīgākais konkrētajam vecumposmam. Pētījuma praktiskajā daļā autore secina, ka svarīga loma ir skolotājam, kuram jāpielāgojas katra bērna individuālajām vajadzībām, lai sekmētu bērna drošības izjūtu. To var panākt sadarbojoties ar vecākiem, iepazīstot ģimenes paradumus, kā arī vecākiem turpinot pirmsskolas režīmu mājās, lai neradītu bērnā trauksmi par izmainīto režīmu. Skolotājam darbā ar bērnu izmantot viņam interesējošas un pazīstamas lietas, priekšmetus, ļaujot darboties savā tempā. Bakalaura darba apjoms: 49 lpp, 15 attēli, 16 tabulas, 2 pielikumi un 40 literatūras avoti Goal of the research To explore the development of the sense of security of toddlers in preschool educational institution during adaptation process in preschool education first phase to facilitate successful adaptation Methods of data acquisition 1.Literature analysis 2.Observation Methods of data analysis 1.Mathematical analysis and derivation of statistics 2.Content analysis Research basis Ventspils preschool educational institution “A”, six children aged 2 to 3 just started attending preschool. Theoretical literature analysis summarises the views of different authors (Dž. Boulbijs, S. Gailuma, I. Puškarevs, etc.) about the sense of security, levels of adaptation and specifics of children at given age. During research the author concludes that the teacher must adjust to the individual needs of every child to facilitate their sense of security. This can be attained by cooperating with children’s parents, getting to know the habits in the family, and by parents continuing elements of the preschool regime at home to avoid child’s anxiety due to regime change. Teacher should incorporate items and topics that’s well-known and are of interest to the child and allowing child to work at his own pace. The volume of the thesis: 49 pages, 15 figures, 16 tables, 2 appendices and 40 cited sources